Na automobilovú scénu oficiálne prichádza nová generácia Peugeotu 5008. Po vzore menšieho brata modelu 3008 je postavená na platforme STLA Medium a okrem toho zdedila aj rovnaký interiér. Nový Peugeot 5008 je v skutočnosti len predĺženou verziou Peugeotu 3008.
Dlhší rázvor aj celková dĺžka vozidla opäť umožnila pridať tretí rad sedadiel a vytvoriť priestor pre 7-člennú posádku. Objem kufra pri 7-miestnom usporiadaní vzrástol na slušných 259 l, po sklopení sedadiel v treťom rade je objem 748 l vrátane 80 l odkladacieho priestoru pod podlahou.
Sedadlá v druhom rade možno pre ľahšie nastupovanie na zadné miesta sklápať aj posúvať súčasne. Operadlá sú rozdelené v pomere 40:20:40 a lavica v pomere 60:40. Palubnú dosku s veľkým 21-palcovým zakriveným displejom nám francúzsky výrobca ukázal už koncom februára a len kopíruje to, čo poznáme z Peugeotu 3008.
Nová generácia modelu 5008 bude v prvom rade elektrická (označenie E-5008). O pohon sa postará elektromotor, poháňajúci kolesá zadnej nápravy s výkonom 157 kW alebo s výkonom 170 kW v prípade silnejšej verzie. Okrem toho bude k dispozícii dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies a so systémovým výkonom 237 kW (157 kW má predný elektromotor a 80 kW zadný).
Peugeot zatiaľ informoval len o použití batérie s kapacitou 98 kWh. Menší Peugeot E-3008 má k dispozícii aj menšiu 73 kWh batériu, ktorú spojil so slabším elektromotorom s výkonom 157 kW.
Dojazd vozidla sa v závislosti od motorizácie bude pohybovať od 500 do 660 km, čím v súlade s očakávaním mierne zaostáva za menším Peugeotom E-3008. Peugeot poskytne na batérie záruku 8 rokov alebo 160 000 km. Dôvodom na záručnú opravu je pokles kapacity batérie pod 70 % pôvodnej kapacity.
Lítium-iónová batéria pracuje pri napätí 400 V a je uložená pod podlahou. Nabíjať ju možno maximálnym výkonom 160 kW a nabitie z 20 na 80 % zaberie 30 minút.
Okrem toho bude Peugeot 5008 k dispozícii aj s novou generáciou trojvalcového motora 1,2 PureTech. Výkon motora je 100 kW, navyše mu pomáha 48V mild hybridný systém a spojený je so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Poslednou verziou je plug in hybrid s celkovým výkonom 143 kW. Tvorí ho elektromotor s výkonom 92 kW a spaľovací motor s výkonom 110 kW. Na jedno nabitei prejde v elektrickom režime 80 km (WLTP - predbežné údaje).
S predajom nového modelu začne Peugeot na jeseň 2024 a vyrábať ho bude v domácom závode v Sochaux. Aj batérie budú vyrábané vo Francúzsku konkrétne v závode Douvrin.