Peugeot E-3008 sa nám už dlhšiu dobu postupne odhaľoval a teraz ho Peugeot už oficiálne predstavil. V porovnaní s predchodcom je o málo väčší, aj keď kvôli novému dizajnu nemusí pôsobiť až tak robustne. Môže za to najmä klesajúca strecha. Napriek tomu automobilka tvrdí, že si vozidlo udržalo dostatok miesta pre pasažierov vzadu a objem kufra 520 l (s ktoroukoľvek motorizáciou) ostal s hodnotou 520 l zachovaný.
Tvar vozidla bol podriadený zníženiu aerodynamického odporu, okrem tvaru strechy to vidno aj na kolesách. Výsledkom je koeficient odporu vzduchu Cx 0,28. Detailom, ktorý má prispieť k elegantnému vzhľadu, sú skryté tesnenia okien dverí. Na celom aute nenájdeme jediný chrómový prvok. Peugeot sa tak začína prispôsobovať budúcemu zákazu používania chrómu v EÚ - viac si prečítajte TU!
Zásadnou zmenou z pohľadu automobilky prešiel interiér, ktorý ukazuje nové riešenie pre všetky budúce modely. Dominuje mu 21-palcová zakrivená obrazovka. V nižších výbavách majú miesto na veľkom paneli dve 10-palcové zobrazovacie plochy. V drahšej GT verzii sa informácie zobrazujú na celej 21-palcovej obrazovke.
Ďalšie prvenstvo získava nový Peugeot E-3008 vďaka platforme STLA Medium. Postupne ju začnú využívať aj ďalšie vozidlá značky, ale premiéru má práve v E-3008. Nové sú obe nápravy, nižšie je posunuté ťažisko a Peugeot použil viac ľahkých a vysokopevných materiálov.
Nová platforma umožňuje použiť batérie s rôznou kapacitou až do 98 kWh. Peugeot E-3008 bude k dispozícii s batériou s kapacitou 73 kWh aj s kapacitou 98 kWh. Dojazd základnej verzie s výkonom 157 kW a s pohonom prednej nápravy je 525 km. Rovnaký dojazd poskytne aj dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies a s výkonom 240 kW. Obe motorizácie a spoliehajú na menšiu batériu.
Najdlhší dojazd bude mať jednomotorový model s výkonom 170 kW . Na jedno nabitie prejde 700 km. Palubná nabíjačka umožňuje nabiť vozidlo striedavým prúdom s výkonom 11 kW pri využití trojfázovej zásuvky. Za príplatok zvládne Peugeot aj rovnaký typ nabíjania s výkonom 22 kW.
Maximálny výkon rýchlonabíjania jednosmerným prúdom na verejných nabíjačkách je 160 kW. Z 20 na 80 % možno nabiť batériu v tomto prípade za 30 minút. Peugeot dáva záruku na batériu na 8 rokov alebo 160 000 km. Dôvodom na servisný zásah v rámci záruky je pokles kapacity pod 50 % 70%.
Spolu s novou platformou STLA Medium sa rovnaký pohon postupne dostane do ďalších Peugeotov vrátane modelu 5008. Okrem elektrického pohonu umožňuje platforma aj využitie hybridných a plug in hybridných jednotiek, ktoré prídu neskôr. Vozidlo sa začne predávať už tento rok, k zákazníkom sa dostane začiatkom roka 2024.