Polestar testuje svoje vozidlá v extrémnych podmienkach na rôznych miestach po celom svete – od spaľujúcich horúčav v Arizone v Spojených štátoch až po krutú zimu v severnom Švédsku. Pre švédskeho výrobcu elektromobilov je to práve obzvlášť chladné prostredie, kde sa technické znalosti Polestaru majú dostať do popredia.
Švédi chcú teraz na seba upozorniť špeciálnym modelom Polestar 2 Arctic Cycle. Už názov prezrádza, že ide o špeciálnu verziu vozidla Polestar 2. Dvojmotorový model bol upravený vo viacerých smeroch. Má zvýšený výkon na 350 kW a krútiaci moment na 680 Nm. Okrem toho má o 30 % mäkkšie pruženie s tlmičmi Öhlins, o 30 mm zvýšený podvozok, štvorpiestikové brzdy Brembo a 19-placové pneumatiky so štvormilimetrovými hrotmi.
Ide o jediný vyrobený kus a sériovej verzie sa nedočkáme. Za skonštruovaním tohto špeciálneho auta stál Joakim Rydholm, hlavný inžinier Polestaru pre podvozky a počas svojho voľného času aj rely jazdec.
"Vyladenie podvozku na snehu a ľade nám umožňuje vyvíjať naše autá ako v spomalenom zábere a s vyššou presnosťou," hovorí Joakim Rydholm. "S takou nízkou úrovňou priľnavosti môžeme cítiť a analyzovať dynamiku pri oveľa pomalšom tempe ako na asfalte, čo znamená, že môžeme skutočne doladiť správanie našich áut do najmenších detailov. Toto je moje absolútne obľúbené miesto na vývoj áut," dodal Rydholm.
"Chcel som si s týmto autom užiť viac zábavy ako zvyčajne – naozaj som ho dokázal potlačiť z hľadiska výkonu a ovládateľnosti v zimnom prostredí ako na zamrznutom jazere. Vyváženosť a predvídateľnosť, ktorú sme dosiahli vďaka zvýšenej svetlej výške a špeciálnym pneumatikám, sú obzvlášť viditeľné, keď vchádzate do zákruty úplne bokom, s väčším úsmevom na tvári, ako je obvyklé a máte to úplne pod kontrolou," tešil sa Rydholm zo zážitku s modelom Polestar 2 Arctic Circle.
My si môžeme schopnosti vozidla vychutnať aspoň prostredníctvom fotografií a krátkeho videa.