Vývoj elektrického Porsche Macan potvrdila nemecká značka už v roku 2021, keď sa skončila prvá fáza vývoja za zatvorenými dverami. Nasledovala ďalšia fáza, počas ktorej sa už vozidlo v maskovanej podobe pravidelne objavovalo v rámci testov na cestách.
Porsche pôvodne plánovalo predstaviť elektrický Macan v roku 2023, ale kvôli problémom so softvérom prichádza s malým meškaním. Elektrická verzia sa bude predávať popri modeloch so spaľovacím motorom, tie sa však už novej generácie nedočkajú. Poslednou modernizáciou prešli v roku 2021 a v roku 2025 Porsche ukončí ich predaj.
Elektrický model prichádza v dvoch verziách Macan 4 a Macan Turbo. V oboch prípadoch stavil nemecký výrobca na pohon všetkých kolies, vozidlá sa líšia výkonom, a aj dojazdom. Macan 4 sa môže spoľahnúť na výkon 300 kW, na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,2 s a na jedno nabitie prejde 516 - 613 km (WLTP).
Macan Turbo disponuje väčším výkonom 470 kW, stovku pokorí v priebehu 3,3 s a na jedno nabitie prejde 518 - 591 km (WLTP). Maximálna rýchlosť je obmedzená na 260 km/h, teda o 40 km/h viac ako v prípade Porsche Macan 4.
Elektrický Macan je postavený na platforme PPE (Premium Platform Electric) s 800 V architektúrou. Batéria v podlahe má kapacitu 100 kWh, z toho využiteľných 95 kWh. Nabíjací výkon pri použití nabíjačky s jednosmerným prúdom môže dosiahnuť maximálny výkon 270 kW. Z 10 na 80 % sa nabije za 21 minút. Pri využití nabíjacích staníc s napätím 400 V sa 800 V batéria rozdelí na dve batérie s napätím 400 V. To umožní nabíjanie s výkonom 135 kW aj bez dodatočných zariadení.
Interiér Macanu nám Porsche ukázalo už koncom roka 2023. Dominuje mu trojica displejov - zakrivený 12,6-palcový prístrojový panel, 10,9-palcový displej infotainmentu a rovnako veľký príplatkový displej pred spolujazdcom. Súčasťou výbavy môže byť aj head up displej s rozšírenou realitou. Z pohľadu vodiča sa javí, že sa pozerá na displej s uhlopriečkou 87-palcov vzdialený 10 m.
Po prvýkrát dostane Macan aj natáčanie zadných kolies, ktoré dokáže natočiť do strany maximálne o 5 stupňov. Za príplatok ponúkne Porsche aj vzduchový podvozok, v prípade verzie Turbo je súčasťou štandardnej výbavy.