Autosuv.sk

Novinky SUV

Porsche predstavilo elektrický Macan

Popri novom elektromobile bude do roku 2025 Porsche ešte predávať aj starší model so spaľovacím motormi.
Porsche predstavilo elektrický Macan

Vývoj elektrického Porsche Macan potvrdila nemecká značka už v roku 2021, keď sa skončila prvá fáza vývoja za zatvorenými dverami. Nasledovala ďalšia fáza, počas ktorej sa už vozidlo v maskovanej podobe pravidelne objavovalo v rámci testov na cestách.

Porsche pôvodne plánovalo predstaviť elektrický Macan v roku 2023, ale kvôli problémom so softvérom prichádza s malým meškaním. Elektrická verzia sa bude predávať popri modeloch so spaľovacím motorom, tie sa však už novej generácie nedočkajú. Poslednou modernizáciou prešli v roku 2021 a v roku 2025 Porsche ukončí ich predaj.

Elektrický model prichádza v dvoch verziách Macan 4 a Macan Turbo. V oboch prípadoch stavil nemecký výrobca na pohon všetkých kolies, vozidlá sa líšia výkonom, a aj dojazdom. Macan 4 sa môže spoľahnúť na výkon 300 kW, na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,2 s a na jedno nabitie prejde 516 - 613 km (WLTP).

Macan Turbo disponuje väčším výkonom 470 kW, stovku pokorí v priebehu 3,3 s a na jedno nabitie prejde 518 - 591 km (WLTP). Maximálna rýchlosť je obmedzená na 260 km/h, teda o 40 km/h viac ako v prípade Porsche Macan 4.

Elektrický Macan je postavený na platforme PPE (Premium Platform Electric) s 800 V architektúrou. Batéria v podlahe má kapacitu 100 kWh, z toho využiteľných 95 kWh. Nabíjací výkon pri použití nabíjačky s jednosmerným prúdom môže dosiahnuť maximálny výkon 270 kW. Z 10 na 80 % sa nabije za 21 minút. Pri využití nabíjacích staníc s napätím 400 V sa 800 V batéria rozdelí na dve batérie s napätím 400 V. To umožní nabíjanie s výkonom 135 kW aj bez dodatočných zariadení.

Interiér Macanu nám Porsche ukázalo už koncom roka 2023. Dominuje mu trojica displejov - zakrivený 12,6-palcový prístrojový panel, 10,9-palcový displej infotainmentu a rovnako veľký príplatkový displej pred spolujazdcom. Súčasťou výbavy môže byť aj head up displej s rozšírenou realitou. Z pohľadu vodiča sa javí, že sa pozerá na displej s uhlopriečkou 87-palcov vzdialený 10 m.

Po prvýkrát dostane Macan aj natáčanie zadných kolies, ktoré dokáže natočiť do strany maximálne o 5 stupňov. Za príplatok ponúkne Porsche aj vzduchový podvozok, v prípade verzie Turbo je súčasťou štandardnej výbavy.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní