Na autosalóne v Ženeve poslúži Vision X aj na odprezentovanie technológií budúcnosti v oblasti mobility a konektivity.
O koncepte Škoda Vision X sme sa už dozvedeli všetko podstatné. Vieme, že ide o predchodcu sériového modelu, ktorý sa veľkostne zaradí pod Škodu Karoq. Porovnateľný bude napríklad so Seatom Arona. Prekvapením už nie je ani netradičný hybridný pohon, kombinujúci benzín, plyn a elektriku. V interiéri sa návštevníci autosalónu môžu bližšie zoznámiť s víziami mobility a konektivity. Nejde však len o akúsi vzdialenú budúcnosť. Mnohé z inovačných konceptov sú už podľa predstaviteľov automobilky skutočnosťou. Pod názvom HoppyGo uviedla Škoda jednu z najväčších platforiem pre zdieľanie automobilov v Českej republike. Cez aplikáciu možno rezervovať auto i vyúčtovať jazdu. Momentálne je dispozícii na požičanie 400 vozidiel a ponuka sa mesačne rozširuje o 30 vozidiel.
V Mníchove zas Škoda iniciovala službu CareDriver. V rámci nej vyškolení CareProfs doprevádzajú osoby, ktoré potrebujú pomoc v každodennom živote (napríklad starší ľudia). Tretím projektom je chytré parkovanie v centrách miest. Česká automobilka momentálne vyvíja systém, ktorý vás vďaka využitiu nového algoritmu privedie priamo k voľnému parkovaciemu miestu.
Dohodovanie spolujázd tzv. ride sharing má v budúcnosti uľahčiť ďalšia pripravovaná aplikácia. Ďaleko od reality nie je aj hlasový asistent Amazon Alexa. Škoda nie je jediná automobilka, ktorá toto hlasové ovládanie plánuje pridať do výbavy svojich vozidiel. Už pred časom ohlásil spoluprácu so spoločnosťou napríklad Seat, ale aj BMW. Posledným prezentovaným prvkom je komunikácia CAR-TO-X. Komunikácia medzi vozidlami a infraštruktúrou uľahčí cestovanie v budúcnosti v mnohých smeroch. Informácie o nehodách, dopravných obmedzeniach, ale aj voľných parkovacích miestach prispejú ku komfortu aj k plynulosti cestnej premávky.