Fotografie modelu BMW Alpina XB7 sme mohli vidieť už pred pár mesiacmi. Teraz si môžeme predstaviť modernizovaný model už s kompletnými, oficiálne potvrdenými technickými údajmi.
Pohon sa zásadne nezmenil a Alpina XB7 sa naďalej spolieha na mild hybridný osemvalec s objemom 4,4 l. Výkon motora vzrástol o 13 kW na 463 kW a mierne narástol aj krútiaci moment na 800 Nm. Maximálny krútiaci moment je dostupný v širokom pásme otáčok už od 1 800 do 5 600.
Zrýchlenie na 100 km/h zvládne Alpina XB7 za 4,2 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 290 km/h. Motor spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou ZF a poháňa všetky štyri kolesá. Vynovená 8-stupňová športová automatická prevodovka s originálnymi tlačidlami radenia na volante reaguje na podnety vodiča v priebehu milisekúnd.
Prevodovka, pohon aj podvozok musia až extrémnym spôsobom meniť svoje správanie. Vozidlo vychádzajúce z BMW X7 musí byť v jednej chvíli komfortné a v druhej nekompromisne športové.
Alpina si k tomu pomáha vzduchovým podvozkom, ktorý umožňuje meniť svetlú výšku podvozka až o 4 cm.
Pri rýchlostiach pod 30 km/h možno svetlú výšku zvýšiť o 4 cm a jednoduchšie tak prejsť cez náročnejšie nájazdové rampy, či v prípade, keď si to vyžadujú terénne podmienky. V režime SPORT, alebo pri rýchlosti nad 160 km/h, sa svetlá výška zníži o 2 cm. V režime SPORT+, alebo nad 250 km/h, klesne o 4 cm. Výsledné zníženie ťažiska a následné zmeny v geometrii zavesenia a s tým spojené zväčšenie negatívneho odklonu majú výrazne pozitívny vplyv na dynamiku jazdy.
Zadné kolesá sa môžu natáčať až o 2,3 ° doľava alebo doprava, čím sa zvyšuje agilita pri nízkych rýchlostiach a zároveň to pomáha aj smerovej stabilite pri vysokých rýchlostiach.
Dôležitým pre modely Alpina je tradične aj vzhľad. Vozidlo dostalo nárazníky Alpina a vzadu štyri oválne koncovky športového výfukového systému. S príchodom modernizovanej verzie sa zmenil najmä vzhľad prednej časti s novými svetlami po vzore BMW X7.
Kolesá majú 23-palcov a dostali 20-lúčový dizajn Alpine Classsics povrchovou úpravou v antracitovej farbe. Nie sú tam len na krásu. Ich konštrukcia s vysokou pevnosťou a vysokou hustotou, dosiahnutou v dôsledku kovania, umožňuje výraznú úsporu hmotnosti až 3,2 kg na koleso.
Cena tohto modelu začína podľa konfigurátora na stránkach Alpina od sumy 170 500 eur.