Dacia oficiálne predstavila nový Duster. Len pre poriadok - výstavnú premiéru absolvuje vo februári na autosalóne v Ženeve a pár mesiacov potom sa dostane na cesty. Duster sa s príchodom novej generácie síce zmenil, ale ostáva verný tradícii s robustným dizajnom a strohými líniami.
Aj v novej generácii môžeme na prvý pohľad identifikovať Duster, ktorý tak ostáva verný svojim koreňom. Výrazne väčšia je predná maska a nový tvar má aj kapota. Predný a zadný nárazník nie je lakovaný a obsahujú 20 % recyklovaného materiálu. Výsledkom tohto zloženia sú biele častice vytvárajúce škvrnitý efekt.
Nový Duster má charakteristický svetelný podpis v tvare písmena Y v predných a zadných svetlách. Písmeno Y sa objavuje aj v dizajne kolies z ľahkých zliatin. V interiéri sa objavuje ypsilon na výduchoch ventilácie, ktorých povrch tvorí písmeno Y (v medenej farbe na obložení Extreme) a na výplniach dverí, kde sa písmeno Y tiahne okolo lakťovej opierky.
Vo vnútri sľubuje Dacia najmä dobrú ergonómiu. Vyzdvihuje natočenie centrálnej 10,1-palcovej obrazovky na vodiča o 10° aj nové ovládanie automatickej prevodovky, či tvar volantu, ktorý uľahčuje nastupovanie.
V teréne si pomôže Duster pohonom Terain Control 4x4 s piatimi jazdnými režimami, ale aj lepšími nájazdovými uhlami 31° vpredu a 36° vzadu a 24° prejazdový uhol. Svetlá výška podvozka je v prípade modelov 4x4 až 217 mm, ostatné verzie sú o 1 cm nižšie.
Po vzore Sandera a Joggera je aj Duster postavený na platforme CMF-B (postupne na ňu prejdú všetky nové Dacie vrátane plánovaného SUV Bigster). Nová platforma umožnila vytvoriť väčší priestor pre batožinu a cestujúcich pri zachovaní dĺžky vozidla. Druhým prínosom je možnosť elektrifikácie v podobe použitia mild hybridov aj plne hybridných jednotiek.
Digitálny prístrojový panel bude výsadou vyšších stupňov výbavy.
Na začiatku dostane nový Duster na výber tri pohonné jednotky a naftový motor medzi nimi nehľadajte. Vrcholom bude Hybrid 140 s 1,6-litrovým štvorvalcom a dvojicou elektromotorov (motor s výkonom 49 k a vysokonapäťový štartér/generátor) a elektrifikovanej automatickej prevodovky. Tá má štyri prevodové stupne pre spaľovací motor a ďalšie dva pre elektromotor.
O pohon Dusteru TCe 130 sa postará trojvalec s objemom 1,2 l v spojení so 48 V mild hybridným systémom. Tretím v ponuke je tradične motor ECO-G 100 na LPG s 50 l benzínovou nádržou a 50 l LPG nádržou, ukrytou pod podlahou batožinového priestoru. Výsledkom je dojazd až 1 300 km.
Prvé dojmy s Daciou Duster naživo si môžete pozrieť TU!