Ferrari Purosangue je prvým štvordverovým, štvorsedadlovým sériovým autom, ktoré bude schádzať z liniek talianskej značky Ferrari. Aj keď bolo Purosangue médiami (vrátane nás) pred príchodom označované pojmom SUV, Ferrari sa tomuto označeniu bráni.
Talianom musíme dať za pravdu a Purosangue nespĺňa definíciu SUV, tak ako veľká časť dnešných modelov, ktorá je napriek tomu s týmto označením spájaná. Nový model má motor posunutý smerom dozadu až takmer za prednú nápravu a 8-stupňová prevodovka má svoje miesto vzadu a primárne poháňa kolesá zadnej nápravy. V prípade potreby však vie presmerovať krútiaci moment aj dopredu a Ferrari tak má pohon všetkých kolies.
Posunutím motora a prevodovky dozadu chceli konštruktéri talianskeho výrobcu dosiahnuť ideálne rozdelenie hmotnosti na nápravy a výsledkom je pomer 49:51. O poriadny zvuk sa postará benzínový 12-valec a v súlade s očakávaním to nebude len o zvuku. Atmosférický motor s objemom 6,5 l disponuje výkonom 533 kW (725 k) a krútiacim momentom 716 Nm.
Na dosiahnutie maximálnych parametrov treba motor vytočiť na 7 750 otáčok (výkon) resp. 6 250 otáčok (krútiaci moment), ale zaujímavý je aj iný údaj. Už od 2 100 má šofér k dispozícii až 80 % z maximálneho krútiaceho momentu. Zrýchlenie na 100 km/h za 3,3 s možno považovať za famózne, ale k takémuto číslu sa dnes dokážu približovať aj rodinné elektromobily.
Zlepšiť sa pritom čo len o desatinku je náročné, nadvládu Ferrari tak ukazuje údaj 10,6 s. Kým prejde tento čas, na tachometri modelu Purosangue už svieti údaj 200 km/h a maximálne dosiahne 310 km/h. Hľadať konkurenta pre Ferrari Purosangue nie je jednoduché.
Ako prvé sa prirodzene ponúka Lamborghini Urus, rozmermi ide o podobné auto. Ferrari je o chlp kratšie a nižšie a s menším kufrom menej praktické (s objemom 473 l ide o najväčší batožinový priestor v histórii Ferrari, navyše možno sklápať zadné sedadlá), ale zrovnávanie asi nie je namieste. Ferrari totiž zdvihlo latku výrazne vyššie po technickej stránke a následne sa to prejavuje aj na cene (hovorí sa o sume 400 000 eur).
Purosague má najvyšší podvozok v histórii Ferrari a zrejme sa s ním netreba báť ľahkého terénu, či výjazdu na obrubník off road to však nebude. "Auto môžete používať aj mimo cesty, ale nie je to Jeep," povedal pre Auto Express Gianmaria Fulgenzi, šéf vývoja produktov Ferrari.
Ferrari tiež poskytlo Purosangue najnovšie verzie systémov riadenia dynamiky vozidla, ktoré používa na svojich najvýkonnejších a exkluzívnych športových autách, vrátane nezávislého riadenia všetkých štyroch kolies a ABS „evo“ so 6-smerovým podvozkom Dynamic Sensor (6w-CDS). Svetový debut má nový aktívny systém odpruženia Ferrari. Ten veľmi efektívne kontroluje nakláňanie karosérie v zákrutách, ako aj kontaktnú plochu pneumatík na vysokofrekvenčných nerovnostiach, aby sa dosiahol rovnaký výkon a odozva pri ovládaní ako v jednom zo športových áut značky.
Interiér má konfiguráciu sedadiel 2+2. Dvojica zadných dverí sa otvára protismerne a nastupovanie zrejme nebude vzhľadom na veľkosť otvoru najpohodlnejšie. Zadné sedadlá by však mali poskytnúť dostatok komfortu aj na dlhých trasách.
Ferrari si sľubuje od nového modelu veľký úspech a napriek očakávanej nálepky najdrahšieho výkonného "SUV" sa nízkych predajných čísel neobáva. "Existuje veľké riziko, že nebudeme schopní uspokojiť dopyt a možno budeme musieť zastaviť objednávky," povedal marketingový a obchodný riaditeľ Ferrari Enrico Galliera pre Auto Express.