Volkswagen pred pár dňami odhalil svoju novú pohonnú jednotku pre elektromobily s označením APP550. Teraz potvrdil, že prvým modelom, ktorý využije elektromotor s výkonom 210 kW bude elektromobil ID.7.
Elektrický nástupca Passatu dostal nový elektromotor so silnejšími permanentnými magnetmi a vylepšeným chladením. Maximálny krútiaci moment elektromotora je 545 Nm a poháňať bude kolesá zadnej nápravy.
Pre rad ID.7 budú na výber dve verzie batérie pohonu. Model ID.7 Pro sa bude vyrábať s batériou 77 kWh netto (82 kW brutto), ktorá sa dá dobíjať maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Model ID.7 Pro S, ktorý sa začne predávať neskôr, bude mať väčšiu batériu s kapacitou 86 kWh netto (91 kWh brutto). Väčšia batéria sa dá dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW.
Nový systém tepelného manažmentu zabezpečuje prípravu (optimálnu teplotu) batérie pred zastávkou na nabíjanie. Táto príprava sa spustí automaticky pri aktivovanej navigácii k nabíjacej stanici. Podľa prvých interných prognóz má model ID.7 Pro dojazd do cca 615 kilometrov a ID.7 Pro S do cca 700 kilometrov.
V ID.7 použil Volkswagen po prvý raz novú koncepciu zobrazovania a ovládania. Tým výrobca reagoval na spätnú väzbu od zákazníkov a vylepšil ovládanie v relevantných oblastiach. Prispievajú k tomu najmä nasledujúce sériové prvky vybavenia:
-displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov)
-head-up displej s rozšírenou realitou
-nové ovládanie klimatizácie, integrované do základnej obrazovky menu systému infotainmentu a voľne programovateľné tlačidlá
-osvetlené ovládacie dotykové plochy
Nový ID.7 sa bude pre európsky a severoamerický trh vyrábať v závode Emden v Nemecku. Pre čínsky trh sa bude príslušná verzia ID.7 vyrábať lokálne. Na Slovensku je predpredaj modelu naplánovaný na september, v novembri budú vozidlá dostupné u predajcov značky Volkswagen, a tým sa začne aj samotný predaj modelu ID.7.