Kórejská automobilka novej generácii Picanta verí a chce s ním zaútočiť na najvyššie priečky v segmente. My sme absolvovali za jeho volantom prvé kilometre a vyskúšali ho v mestskej premávke, kam Picanto posúvajú jeho rozmery, riadenie a aj prevodové pomery.
Kia, minimálne na Slovensku, nikdy nerobila veľký mediálny “hluk“ okolo svojho mestského modelu Picanto. Malý segment a nie najsilnejšie predaje posúvali mestské vozidlo na okraj. Nie je prekvapením, že o dobré výsledky Kie sa stará najmä SUV Sportage. S príchodom novej generácie malého Picanta sa prístup značky mení. Svojej novinke dôveruje a chce s ňou zaútočiť na najvyššie priečky v segmente mestských áut.
Kia Picanto (20 obrázkov v galérii)
Väčšina v súčasnosti predstavovaných áut prechádza rovnakou zmenou - natiahnutím rázvoru náprav. V praxi má toto posunutie kolies bližšie do rohov karosérie dva významy. Po prvé zlepšuje jazdné vlastnosti a po druhé umožňuje nafúknuť priestor v kabíne pri zachovaní celkovej dĺžky auta. Najmä druhý argument je v prípade Picanta dôležitý. V malom aute sa počíta každý mm priestoru navyše.
Zaujať dizajnom pri malom aute nie je jednoduché. Prvoradá je funkcia, a tak sa vonkajšia silueta musí v prvom rade prispôsobiť tvaru vnútorného priestoru. Kia sa snažila oživiť malé auto výraznými bočnými líniami, tiahnucimi sa v spodnej časti v okolí prahov. Najvýraznejšia je však predná časť, nechýba tu typický znak Kie – “tigrí nos“ a trochu agresívnejšie tvary dodáva vozidlu spodná mriežka chladiča.
Malé vozidlá štandardne nie sú nositeľom inovácií z pohľadu značky. Picanto nás vo vnútri ničím novým ani nemohlo prekvapiť. Dominantou interiéru je príplatkový sedempalcový dotykový displej. V prípade mestského auta, by sme sa mu asi vyhli (závisí od ceny, zverejnená bude budúci týždeň). Aj v základnom prevedení bez displeja je interiér Picanta celkom príjemný. Žiadne luxusné materiály však v malom aute netreba očakávať.
Počas predstavenia sme dostali možnosť absolvovať niekoľko kilometrov za volantom Picanta, aby sme získali aspoň základnú predstavu o aute. Verzia s prepĺňaným trojvalcom 1,0 T-GDI ponúka v mestskej premávke dostatočnú dynamiku. V poobedňajších kolónach nás Picanto presvedčilo o svojom mestskom zameraní. Prejavuje sa to na riadení, ktoré je skôr komfortné. S autom sa vďaka nemu v meste dobre manévruje aj v malých rýchlostiach a úzkych priestoroch. Vyslovene mestské je aj sprevodovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky. Už pri rýchlosti 50 km/h odporúča ukazovateľ radenia na palubnej doske zaradiť päťku. Malý trojvalec vtedy vrčí o niečo nespokojnejšie a podľa ucha by sme pri tejto rýchlosti určite nechali zaradený štvrtý prevodový stupeň. Napriek nespokojným zvukom spod kapoty dokáže motor rozbehnúť malé a ľahké auto, aj keď pracuje v nízkych otáčkach.
Kia Picanto má byť oproti predchodcovi výrazne bezpečnejšia. Podľa výrobcu je torzná tuhosť v novej generácii vyššia o 32 %. Do bezpečnostnej výbavy sa dostane aj automatické núdzové brzdenie. Dnes ide o povinnú výbavu, pokiaľ automobilka pomýšľa na zisk piatich hviezdičiek v nárazových testoch. O úspechu modelu do veľkej miery rozhodne cena, ktorú slovenské zastúpenie značky oznámi v najbližších dňoch.