Luxusné SUV získalo po troch rokoch od uvedenia na trh viacero vylepšení. Na pohľad to však nezistíme, pokiaľ nemáme pred sebou zrovna Velar v jednom z troch nových lakovaní. Inžinieri sa sústredili vyslovene na funkčné zmeny. Medzi ne počítame aj nové multimediálne systémy Pivi a Pivi Pro. Okrem novej grafiky prinášajú hlavne rýchlejšie a jednoduchšie ovládanie. Až 90 % funkcií nového infotainmentu je dostupných na maximálne dve kliknutia.
Oveľa dôležitejšie zmeny sa udiali pod kapotou. Svoje miesto tu našiel plug in hybridný pohon, ktorý sa spolieha na benzínový dvojliter s výkonom 220 kW a prídavný elektromotor s výkonom 105 kW. Rovnakú jednotku nedávno dostal aj nový Defender. Velar má však o niečo nižšiu kapacitu batérie (17,1 kWh), napriek tomu má o 10 km dlhší elektrický dojazd (53 km). Vďaka nižšej hmotnosti zrýchli na 100 km/h za 5,4 s, čo je o dve desatiny sekundy rýchlejšie v porovnaní s Defenderom.
Range Rover
Plug in hybrid však nie je jedinou novinkou v rámci pohonných jednotiek. Všetky ďalšie motory v ponuke sú teraz elektrifikované. Nový radový benzínový šesťvalec je o 12,9 kg ľahší a prichádza v dvoch verziách P340 a P400. Čísla v názvoch udávajú počet koní. Motory sa spoliehajú na technológiu twin scroll turbo, no zároveň si pri preplňovaní vypomáhajú aj elektrickým kompresorom.
Slušným výkonom disponuje aj naftový šesťvalec D300. S krútiacim momentom 650 Nm podľa očakávania prekonáva benzínové jednotky a dokonca o 10 Nm aj plug in hybrid. Úplnou novinkou, ktorá má premiéru vo Velary je nová generácia naftového štvorvalca D200. Aj v tomto prípade hovoríme o elektrifikovanom motore s mild hybridnou technológiou. Spotreba dosiahne v tomto prípade podľa meraní v súlade s testovacím cyklom WLTP 6,3 l. Cena nového Velaru na domácom britskom trhu štartuje na úrovni 46 110 libier, v prepočte 50 065 eur.