Na autosalóne v Ženeve je hlavnou hviezdou Renault, minimálne spomedzi tradičných európskych automobiliek. Tie sa totiž jednej z najdôležitejších automobilových výstav vyhli oblúkom. Jednou z najdôležitejších premiér sa tak logicky stal Renault 5.
Elektromobil s retro dizajnom je modernou interpretáciou vozidla s rovnakým názvom zo 70-tych rokov minulého storočia. Postavený je na platforme Ampr Small, ktorá bola prispôsobená na mieru vozidlu. Konštruktéri zvolili opačný postup ako zvyčajne, najskôr navrhli dizajn a prispôsobili mu platformu. Zvyčajne vznikne najskôr platforma, a potom okolo nej postavia vozidlo.
Vzhľad Renaultu 5 nám je už dlhšiu dobu známy vďaka skôr predstaveným konceptom a sériový nástupca nepriniesol žiadne zásadné prekvapenie. Dôležitejšie sú pre nás informácie o technike. Renault 5 príde na trh so základnou batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá mu umožní prejsť 300 km. Nabíjať ju možno s výkonom 80 kW.
V kombinácii s elektromotorom s výkonom 70 kW dostaneme vozidlo, ktorého cena bude začínať okolo sľubovaných 25 000 eur. K dispozícii budú aj silnejšie elektromotory s výkonom 90 resp. 110 kW a tiež väčšia batéria s kapacitou 52 kWh.
Väčšiu batériu možno nabíjať výkonom 100 kW a vozidlu umožní prejsť na jedno nabitie 400 km. S týmito parametrami už môže Renault konkurovať malým elektromobilom koncernu Stellantis ako napríklad Peugeot e-208.
O novom Renaulte 5 už počúvame roky a po dlho očakávanej premiére musíme na novinku ešte nejaký čas počkať. Francúzi totiž plánujú zahájiť výrobu až v lete roku 2025. Nejde však o zdržanie a približne tento termín ohlásil Renault už dávnejšie.