Systém 4Control využíva Renault už od roku 2007. Za názvom 4Control sa skrýva natáčanie všetkých štyroch kolies. Natočením kolies zadnej nápravy možno zlepšiť manévrovanie v meste a zvýšiť stabilitu pri vyšších rýchlostiach.
Teraz prichádza Renault už v poradí s treťou generáciou systému 4Control. "Renault predstavuje technológiu riadenia 4 kolies v novej platforme CMF-CD. Vďaka elektronickému ovládaniu riadenia zadných kolies môžeme upraviť zadné odpruženie tak, aby poskytovalo najlepší výkon za všetkých podmienok: manévrovanie v meste, obratnosť na horských cestách, stabilita a bezpečnosť na diaľnici," vysvetlil Filippo Mantovani, vedúci dynamiky vozidiel – Renault.
Nová generácia systému zažije premiéru v novom modeli Austral. Okrem podvozku s pohonom všetkých štyroch kolies má úplne nový Renault Austral viacprvkovú zadnú nápravu pre lepšiu priľnavosť na ceste, pohodlnejšiu jazdu a vyššiu stabilitu.
Pri jazde vysokou rýchlosťou alebo v rýchlejších zákrutách (viac ako 50 km/h) sa zadné kolesá natáčajú až o 1° v rovnakom smere ako predné kolesá. Ovládač riadenia model Austral, umiestnený na zadnej náprave, dokáže otočiť zadné kolesá až o 5° proti smeru predných kolies pri pomalších manévroch do 50 km/h. Toto je aj najväčší rozdiel v porovnaní s predchádzajúcou generáciou systému 4Control, ktorý dokázal otočiť kolesá maximálne o 3,5°.
Aj keď sa rozdiel môže zdať na papieri malý, v praxi každý jeden stupeň navyše výrazne zlepšuje manévrovateľnosť v úzkych priestoroch. Polomer otáčania od obrubníka k obrubníku je v prípade Renaultu Austral len 10,1 m, čím dokáže konkurovať aj menším mestským autám.
Pre lepšiu predstavu Austral natočením zadných kolies o 5° prekonáva práve na slovenský trh uvedenú novú generáciu Mercedesu GLC so schopnosťou natočiť kolesá zadnej nápravy o 4,5°. Oproti tomu absolútnym kráľom je Mercedes Triedy S, ktorý vytočí zadné kolesá do strany až o 10°.