Ponuka 100 % elektrického modelu Elroq sa na slovenskom trhu popri výbavových stupňoch Essence a Selection teraz rozširuje aj o športovo ladenú verziu Sportline. Rovnako ako ostatné prevedenia Sportline, má aj dynamicky upravený Elroq rad čierno lakovaných detailov. Patria medzi ne kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien a strešné lyžiny.
Spoiler na prednom nárazníku a difúzor na zadnom nárazníku sú taktiež v čiernej farbe, rovnako ako nápisy na kapote a piatych dverách. Plaketka Sportline sa novo nachádza na piatych dverách namiesto pôvodného označenia verzie batérie. Zadné bočné okná a zadné sklo sú zatmavené.
Špecifickému interiéru dominuje čierna farba. Predné športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami majú štandardne poťah z materiálu Suedia v čiernej farbe v kombinácii s kožou a šedým kontrastným prešívaním a štandardne obsahujú vyhrievanie. Trojramenný vyhrievaný športový volant s páčkami na ovládanie intenzity rekuperácie nesie plaketku s nápisom Sportline.
Škoda Elroq Sportline 85 ponúka tiež v štandardnej výbave športový podvozok so špeciálne naladenými pružinami a tlmičmi, ktorý je znížený vpredu o 15 milimetrov a vzadu o 10 milimetrov, čo spolu s progresívnym riadením prináša športovejší pocit z jazdy. Škoda Elroq Sportline je dostupná s oboma vyššími kapacitami batérie za odporúčané predajné ceny od 40 550 eur (60), resp. 44 840 eur (85) s DPH vrátane EV zvýhodnenia 2 300 eur a kompletného zimného obutia v cene vozidla.
Octavia teraz v ponuke aj s pohonom 4x4
Model Octavia je po novom možné objednať aj s pohonom všetkých štyroch kolies, o ktorý sa stará obľúbený motor 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k). Ceny za prevedenie Liftback štartujú na 35 430 eur s výbavou Selection, resp. 36 400 eur za prevedenie Combi.
Škoda Octavia s pohonom všetkých kolies je exkluzívne poháňaná motorom 2,0 TSI s výkonom 150 kW. Agregát pracuje s priamym vstrekovaním a plniacim tlakom 350 barov a disponuje premenným zdvihom ventilov. K zvýšeniu výkonu prispieva vylepšené sanie vzduchu, optimalizácia trenia aj vyšší kompresný pomer 12,2:1. Oproti predchodcovi vykazuje o 10 kW (14 k) vyšší výkon pri súčasnom znížení spotreby paliva. Krútiaci moment 320 Nm sa prenáša cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.
Už onedlho bude Superb k dispozícii aj s plug-in hybridným pohonom a doplní tak model Superb Combi iV. Druhá generácia plug-in hybridného pohonu modelu Superb iV kombinuje elektromotor so štvorvalcovým preplňovaným benzínovým motorom 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a spoločne poskytujú celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je prenášaný na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG.
Vysokonapäťová batéria s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je zložená zo štyroch modulov a je umiestnená pod zadnými sedadlami. Superb vďaka nej prejde na jedno nabitie v elektrickom režime 120 km (WLTP).
Superb iV bude na medzinárodných trhoch možné objednávať v najbližších týždňoch. Na Slovensku ceny štartujú na 48 130 eur za variant Selection, športovo ladený Sportline začína na 54 520 eur a nechýba ani variant Laurin & Klement za 54 900 eur.