Veľa prekvapení sme od novej Škody Enyaq Coupé iV nečakali. Nakoniec nás český výrobca predsa len prekvapil a rovno predstavil aj RS verziu. Enyaq Coupé RS iV bude počas prvých šiestich mesiacov jediná dostupná verzia. Až neskôr pribudne základný model iV 80 s pohonom zadných kolies a dvojmotorová verzia iV 80x s pohonom všetkých kolies.
Škoda
Enyaq Coupé má lepšiu aerodynamiku, a preto má aj o niečo lepší dojazd s hodnotou 545 km (platí pre verziu iV 80). K dispozícii je len jeden typ batérie s kapacitou 82 kWh. Klesajúca strecha len minimálne ovplyvnila veľkosť batožinového priestoru, ktorý je s hodnotou 570 l len o 15 l menší v porovnaní s kufrom Enyaqu iV.
Nový RS model sa stáva s výkonom 220 kW najvýkonnejším sériovým RS autom v histórii značky. Maximálny výkon je však dostupný iba za ideálnych podmienok, keď je teplota batérie v rozmedzí 23 až 50 °C a úroveň nabitia je viac ako 88 %. Maximum je dostupné nie viac ako 30 sekúnd. Enyaq RS má maximálnu rýchlosť obmedzenú len na 180 km/h, je to však o 20 km/h viac v porovnaní so základným modelom. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 6,5 s.
Škoda
Škoda sa pri vývoji sústredila aj na skrátenie nabíjacích časov. Pri použití rýchlonabíjania možno Enyaq Coupé nabiť z 10 % na 80 % kapacity v priebehu 29 minút. Pri využití domáceho wallboxu s výkonom 11 kW zaberie nabitie 6 až 8 hodín.
Rezerváciu nových modelov plánuje Škoda spustiť okamžite. V čase písania článku sme ešte nepoznali cenu.