Škoda oficiálne predstavila druhú generáciu modelu Kodiaq. Nová generácia neprináša revolúciu, skôr môžeme hovoriť o evolúcii. Vzhľadom sa jednoznačne hlási k predchodcovi. Zmenami prešla novo tvarovaná kapota s prepracovaným logom Škoda a výraznou šesťuholníkovou mriežkou chladiča. Kľúčovým prvkom sú voliteľné predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie, ktoré vrhajú jasnejšie a výraznejšie svetlo.
Do dĺžky narástla o 6 centimetrov, vďaka čomu ponúka viac priestoru pre cestujúcich i batožinu. Celková dĺžka predstavuje 4 758 milimetrov, pričom sa zväčšil aj objem batožinového priestoru: v prípade päťmiestneho variantu až na 910 litrov. O zlepšenej aerodynamike svedčí koeficient odporu vzduchu cx len 0,282.
Ústredným prvkom interiéru je voľne stojaca 13-palcová obrazovka infotainmentu doplnená o 10-palcový virtuálny kokpit a voliteľný head-up displej. Pod obrazovkou infotainmentu sa nachádzajú nové multifunkčné ovládače (Smart Dials) - tri multifunkčné otočné a tlačidlové ovládače s integrovanými digitálnymi displejmi.
Tieto voliče zjednodušujú prístup k rôznym funkciám vozidla a kombinujú haptickú spätnú väzbu s digitálnymi informáciami. Spoznali sme ich spolu s interiérom už pred nedávnom. Rovnaké riešenie využije aj nový Superb. Volič výhradne automatickej prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia, vďaka čomu sa na stredovej konzole uvoľnil ďalší priestor.
Pod kapotu Kodiaqu sa prvýkrát dostane plug in hybridný pohon. S kombinovaným výkonom 150 kW sľubuje dojazd na čisto elektrický pohon viac ako 100 km v cykle WLTP. Prvýkrát sa v modeli Kodiaq objavuje aj mild-hybridná technológia v podobe modelu 1,5 TSI s výkonom 110 kW.
Ponuku motorov dopĺňa benzínový motor 2.0 TSI a dva dieselové motory 2.0 TDI s výkonom 110 a 142 kW.. Všetky agregáty sú spojené s automatickou prevodovkou DSG a najvyššie benzínové a naftové varianty majú štandardne pohon všetkých kolies.
Škoda v modeli Kodiaq zavádza systém dynamického riadenia podvozku DCC Plus. Systém obsahuje dva samostatné ventily, ktoré ovládajú odskokovú a kompresnú fázu pruženia a poskytujú rýchlejšie a variabilnejšie tlmenie. Toto zlepšenie sa prejavuje v rýchlejšej odozve, vyššej dynamike jazdy a vyššom komforte pri zachovaní rovnakej svetlej výšky ako v štandardnej verzii.
Nové SUV je vždy online a ponúka celý rad mobilných služieb a aplikácií infotainmentu. Kodiaq je vybavený štyrmi portami USB-C s výkonom 45 W pre rýchle nabíjanie mobilných zariadení. Novinkou je vylepšený systém bezdrôtového nabíjania, ktorý dodáva 15 wattov energie na indukčné nabíjanie dvoch smartfónov súčasne.
Stále pripojenie SUV k internetu uľahčuje aktualizácie softvéru OTA (over the air) a pokročilé plánovanie trasy. Okrem toho je možné na požiadanie bezproblémovo online integrovať ďalšie funkcie pre navigáciu, adaptívny tempomat, ovládanie diaľkových svetiel alebo pridanie rôznych variantov ambientného osvetlenia. Takže aj Škoda sa vydá cestou aktivovania funkcií na diaľku.