Ani v prípade športovo ladeného elektromobilu nepôjde Škode v prvom rade o výkon, ale skôr o štýl. Zaradí sa tak ku Kodiaqu RS a Octavii RS, ktorí rozhodne neprekonávajú konkurenciu výkonom.
Názov RS v prípade Škody nie je o skutočne športových autách. Ide skôr o vzhľad a vonkajší dojem, výkonom však za konkurenciou zaostávajú. Nie je tomu tak preto, že by Škoda nedokázala napríklad z Octavie RS vydolovať vyšší výkon, ale zvolila inú cestu ako konkurencia a našla si vlastné miesto na trhu. Platí to aj pri pohľade na nedávny rekord z Nürburgringu, ktorý dosiahla s novým Kodiaqom RS. Naftové SUV sa stalo najrýchlejším sedemmiestnym SUV na okruhu. Nabudúce možno vyhrá v inej nezmyselnej a narýchlo vymyslenej kategórii, ale skutočne rýchle auto to z Kodiaqa nespraví.
Rovnaký prístup - štýl je viac ako výkon - bude český výrobca v prípade modelov RS využívať aj naďalej. Pre portál Autocar to potvrdil Alain Favey, šéf Škody pre predaj a marketing. "Naše budúce elektrické vozidlo príde aj vo verzii RS. Bude to viac o štýle a zážitku a nie nevyhnutne o výkone", povedal Favey pre Autocar. Novým elektromobilom so znakom RS by malo byť SUV, ktoré sa veľkostne zaradí medzi Kodiaq a Karoq. Na trh príde v roku 2022, ale civilnejšej verzie bez znaku RS sa dočkáme už v roku 2020. Vychádzať bude z konceptu Vision E (na titulke).
Ešte predtým príde na trh elektrické mestské auto Citigo-e. Podľa Faveya bude hlavnou úlohou pre Citigo-e priniesť skúsenosti s elektrickými autami pre predajcov a sieť servisov. Neskorší sériový nástupca konceptu Vision E tak príde do zabehnutej siete. Jeho vzhľad sa má do veľkej miery zhodovať s Vision E. Na jednej strane by nemal odstrašiť súčasných zákazníkov, ale na druhej strane by mal osloviť aj nových. Vo vnútri dostane palubnú dosku s "plávajúcim" displejom, ktorú sme mohli vidieť v koncepte Vision X.
Nové elektrické SUV bude o niečo drahšie ako štandardné modely značky. Dojazd by podľa Faveya nemal klesnúť pod hranicu 300 míľ (482 km), inak elektromobil nebude dávať Škode zmysel.