Novinka, určená pre čínsky trh, sa dizajnom jednoznačne hlási k modelom Karoq a Kodiaq. Technikou a cenou by ich však mala podliezť.
Prvé odhalenie Škody Kamiq sa nakoniec nekonalo na autosalóne v Pekingu, kde bude mať tiež svoje miesto, ale na velvyslanectve Českej republiky v Pekingu. Dôvodom pre premiéru v Číne je fakt, že Kamiq je určený pre tamojší trh. Veľkostne sa mal zaradiť pod Karoq, ale nie je tomu úplne tak. Kamiq je totiž o chlp dlhší, v ostatných rozmeroch však ťahá za kratší koniec. Je o niečo užší, nižší a má takmer o 3 cm kratší rázvor náprav.
Vyrábať autá veľmi podobných rozmerov (Karoq a Kamiq) a obe predávať v Číne sa môže javiť ako nezmysel. Kamiq by však podľa všetkého mohol osloviť menej solventných záujemcov. Podľa portálu Autoevolution je totiž postavený na lacnejšej platforme a technický základ treba hľadať v Škode Rapid. Nižšej cene nahráva aj použitie motora. Pod kapotou sa objaví benzínový agregát s objemom 1,5 l, má však podstatne nižší výkon (81 kW), ako sme zvyknutí v prípade európskych špecifikácií motora. Ani krútiaci moment 150 Nm rozhodne neohúri. Pri pohľade zvonku však vôbec nemáme dojem, že ide o lacnejšie vozidlo. Dizajnom sa Kamiq jednoznačne hlási k modelom Karoq a Kodiaq.
Použitie automatickej prevodovky potvrdil český výrobca vo svojej tlačovej správe, nič sme sa však zatiaľ nedozvedeli o pohone. Mestské SUV zrejme nedostane pohon všetkých kolies. Škoda ním cieli najmä na mladých zákazníkov v mestách. Oficiálne uvedenie na čínsky trh je naplánované už o pár mesiacov. V Európe si však musíme počkať na iný nový model, ktorý sa veľkostne viac priblíži menšiemu Seatu Arona.