Výrobné kapacity českého výrobcu sú vyťažené na maximum, a preto hľadá riešenie. Jednou z alternatív je nový závod v Európe.
Česká automobilka neustále rozširuje ponuku svojich modelov a s tým rastie aj objem výroby. Ďalšou novinkou v poradí je model Scala, ktorý v ponuke nahradí neúspešný Rapid. Za náporom na výrobné kapacity sú však v prvom rade SUV modely, ktorým sa podľa očakávania dobre darí. Mnohokrát sa čakacie doby naťahujú na dlhé mesiace. Do rodiny modelov by mal navyše v krátkom čase pribudnúť aj malý crossover, veľkostne podobný sesterským modelom Volkswagena T-Cross a Seat Arona. Súčasné výrobné kapacity už Škode nebudú stačiť, aj napriek nedávnej investícii do závodu Kvasiny, kde sa zvýšila produkcia na viac ako 300 000 áut ročne. Možnosťou je stále ďalšie navýšenie výrobných kapacít v súčasných závodoch, ale ako pravdepodobnejšia alternatíva sa javí nový závod v Európe.
Na listinu možných lokalít sa dostala aj Veľká Británia, čo potvrdil pre portál Autocar Alain Favey, šéf predaja Škody. Jedným dychom však dodal, že by zrejme nevyhovovala požiadavkám automobilky a veľkým faktorom je aj plánovaný Brexit. Podľa Faveya hľadá Škoda európsku krajinu s podobnými nákladmi na výrobu ako v Českej republike. Pri porovnaní platov by tak ako hlavní kandidáti pripadali do úvahy krajiny strednej Európy. Veľmi pravdepodobné je však umiestnenie novej fabriky trochu ďalej na východ do Rumunska alebo Bulharska. Na ohlásenie konečného riešenia si ešte musíme počkať.