Česká značka mení svoju identitu, zmena zahŕňa nový dizajnový jazyk a nové logo. Do roku 2026 na trh uvedie tri nové čisto elektrické modely a ďalšie budú nasledovať. Štúdia Vision 7S ponúka konkrétny pohľad na jeden z týchto modelov.
O vzhľade nového konceptu Vision 7S sme už mali predstavu vďaka zverejneným skiciam a to isté platilo aj o interiéri. Teraz sa na novinky spojené s konceptom môžeme pozrieť detailnejšie. Jednou z nich je logo, ktoré sa mení pre celú automobilku. V prieskume sa k celkovo 165 verziám loga vyjadrilo spolu 2 200 respondentov zo šiestich kľúčových trhov – Českej republiky, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraela.
Odteraz bude automobilka klásť väčší dôraz na nápis Škoda. Najväčšiu výzvu podľa očakávaní predstavovala integrácia mäkčeňa, po novom integrovaný do prvého písmena. Novými farbami sú dva odtiene zelenej: smaragdová a "elektricky zelená".
Dizajn
Základným prvkom nového dizajnu je predná maska Tech-Deck Face, dopĺňa ju robustná spodná časť karosérie a aerodynamické línie strechy. Maska Tech-Deck Face moderným spôsobom napodobňuje známu masku chladiča českých vozidiel. Napriek podobnej línii je maska Tech-Deck Face výrazne plochejšia a širšia ako doterajšia maska chladiča. Rebrá sú nahradené tmavým sklom, ktoré zakrýva senzory vozidla.
Úzke predné svetlomety so "štvorokou" tvárou zasahujú hlboko do bokov a sú usporiadané v dvoch radoch nad sebou. Svetlomety majú dizajn v tvare písmena T. Svetlá pre denné svietenie zasahujú až k blatníkom a tvoria ostro ohraničenú hornú líniu písmena T, čo opticky vymedzuje prednú časť vozidla. Tvar písmena T majú aj LED zadné svetlá. Aj tu horná línia svetiel zasahuje až k blatníkom.
Na boku je výrazným prvkom Tornado línia, ktorá oddeľuje masívnu spodnú časť karosérie od bočných okien. Pod ňou sa nachádzajú rozšírené, výrazné, štvorcové podbehy kolies. Kolesá majú priemer 22" a aerodynamické ráfiky sú takmer celkom uzatvorené.
Interiér
V prvom rade treba zopakovať, že Vision 7S disponuje siedmimi miestami na sedenie. Medzi hlavné novinky patria dve rôzne konfigurácie interiéru s režimami Jazda a Relax. Pri zmene režimov možno posunúť palubnú dosku a volant pre zväčšenie priestoru.
Dôraz bol podľa Škody kladený aj na vyvážený pomer dotykových a digitálnych ovládacích prvkov. Zaujímavým prvkom je určite inovatívna detská autosedačka, ktorá je umiestnená proti smeru jazdy v stredovej konzole pred druhým radom sedadiel.
Pohon
Najmenej toho vieme o technike. Škoda zverejnila len informácie, týkajúce sa batérie a dojazdu. Na jedno nabitie prejde Vision 7S podľa WLTP 600 km. Umožňuje mu to batéria s kapacitou 89 kWh v kombinácii s dobrou aerodynamikou. Maximálny nabíjací výkon je 200 kW. O počte elektromotorov, ich rozmiestnení a výkone zatiaľ automobilka neinformovala.