Škoda Afriq je v poradí už ôsmim študentským modelom a pokračovateľom tradície učilišťa Škoda Auto. Po minuloročnom dvojmiestnom modeli Slavia, ktorý bol postavený na základoch Škody Scala, sa tentoraz študenti inšpirovali svetom rely.
Ako základ im poslúžil crossover Kamiq. Stavba vozidla zabrala štyri mesiace a študenti na projekte odpracovali asi 2 000 hodín, pomáhali im pritom odborníci zo Škoda Motorsport a Škoda Design.
Pohon z Octavie
Rozsiahle úpravy sa dotkli karosérie aj techniky. Študenti privarili zadné dvere, výrazne rozšírili blatníky, podbehy kolies aj nárazníky. Silnejšie je tiež odpruženie a zvýšila sa svetlá výška vozidla na 180 mm. Veľa času zabralo zabudovanie pohonu všetkých kolies z modelu Octavia.
O pohon sa stará štvorvalec s výkonom 140 kW a s krútiacim momentom 320 Nm,. Spojený je so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Rovnako ako pohon všetkých kolies aj motor a prevodovka pochádza z Octavie. Upravenému podvozku a motoru bol prispôsobený výfukový systém.
Voda zo vzduchu
Zaujímavosťou je použitie inovatívneho prístroja na výrobu vody zo vzduchu od izraelskej spoločnosti Watergen. Prístroj nasáva vzduch z atmosféry a v prvej fáze z neho odfiltruje prach a nečistoty. Následne prechádza vzduch procesom výmeny tepla a chladenia, pričom dochádza ku kondenzácii na vodu. V treťom kroku prechádza získaná voda kaskádovitým filtrom, ktorý ju čistí a mineralizuje.
Počas tohto procesu zároveň UV svetlo ničí mikroorganizmy a rozkladá škodlivé chemikálie. Takto upravená voda je ďalej skladovaná pri teplote 5 °C.V závislosti od vonkajšej teploty a vlhkosti vzduchu dokáže systém vyrobiť až 20 l vody denne.
Interiér Škody Afriq sa nesie v rely štýle. Škrupinové sedadlá, šesťbodové pásy, volant a prístrojová doska pochádza z pretekárskeho rely modelu Škoda Fabia Rally2 evo. Súčasťou výbavy je aj hasiaci systém.