Fanúšikovia značky Subaru sa už môžu tešiť z novej generácie modelu Forester. Japonci ho predviedli na autosalóne v New Yorku.
Forester neprináša revolúciu vo svojom vzhľade a pokračuje v štýle predchodcu. Posunutie náprav ďalej od seba malo pozitívny vplyv na priestor v kabíne. Pasažieri si prilepšia prakticky v každom smere. Zmeny sa pozitívne odrazili aj na batožinovom priestore. Kufor má širší nakladací otvor a rovnú podlahu po sklopení sedadiel.
Subaru Forester
Najdôležitejšie novinky však ostávajú skryté pod povrchom. Výraznými inováciami prešiel štvorvalec s objemom 2,5 l. Podľa Subaru je až 90 % jeho častí nových. Maximálny výkon dosahuje úroveň 134 kW. Pre Forester je nová aj CVT prevodovka s možnosťou manuálneho volenia siedmich prevodových stupňov. V Subaru tradične nemôže chýbať ani pohon všetkých kolies Symmetrical All-Wheel Drive. Na šmykľavom povrchu a v teréne si Forester pomôže vylepšeným režimom X-Mode, ktorý kontroluje správanie prevodovky, motora a bŕzd. V teréne nie je na zahodenie ani slušná svetlá výška 220 mm. Subaru si tak zachováva svoj ráz a nepodlieha trendu SUV, zameraných výlučne na cestu (aj keď zďaleka nejde o off road).
Okrem symetrického pohonu všetkých kolies nás v súvislosti so Subaru napadne aj systém EyeSight, ktorý je už tradičnou súčasťou výbavy. Za názvom EyeSight sa skrýva zástup asistenčných systémov. Novou súčasťou EyeSightu je sledovanie únavy vodiča. Forester je prvým vozidlom značky s touto funkciou. Aj keď to možno na prvý pohľad nevidno, Forester je postavený na novej platforme a piata generácia priniesla výraznejšie zmeny ako len kozmetické úpravy vzhľadu. S jej predajom v USA sa začne ešte tento rok a je pravdepodobné, že sa ho ešte v tomto roku dočkáme aj v Európe. Subaru to však zatiaľ oficiálne nepotvrdilo.