
Subaru nás zaplavilo hneď viacerými novinkami, ktoré predstavil na autosalóne v New Yorku. Za hlavnú hviezdu možno považovať model Outback, ktorý má za sebou už 30-ročnú históriu a teraz prichádza na scénu jeho v poradí 7. generácia.
Pri pohľade zvonku sa udiala menšia revolúcia, ktorú sme už čakali po zhliadnutí špionážnych fotografií maskovaných modelov. Outback už nie je kombi s vysokým podvozkom, ale s príchodom novej generácie sa zmenil na SUV.
Z hľadiska terénnych schopností to nemusí priniesť veľkú zmenu, pretože aj kombi (rovnako ako nové SUV) malo podvozok 220 mm nad zemou a tiež sa spoliehalo na pohon všetkých kolies. Premena na SUV je tak v podaní Outbacku skôr módnou záležitosťou. V teréne si vozidlo skôr pomôže vylepšenou verziou X-Mode, teda režimu jazdy určeného pre terén. Aktivovať ho možno prostredníctvom tlačidla na volante.
Vo vnútri sa ani Subaru nevyhýba displejom a okrem centrálneho displeja s uhlopriečkou 12,1-palca je pred šoférom aj 12,3-palcový digitálny prístrojový panel. Našťastie si Subaru zachováva aj fyzické tlačidlá na ovládanie klimatizácie.
Subaru sa tradične chváli zástupom asistenčných systémov EyeSight. Najnovšia verzia v Outbacku umožňuje diaľničnú jazdu bez rúk na volante do rýchlosti približne 136 km/h (85 míľ/h).
O pohon vozidla sa stará vylepšený Boxer motor s objemom 2,5 l a s výkonom 132 kW, ktorý spolupracuje s CVT prevodovkou Lineartronic. Model Outback Wilderness v terénnejšej úprave je dostupný turbom prepĺňaným Boxer motorom s objemom 2,4 l a s výkonom 260 kW.
Nové Subaru Outback sa začne predávať už v priebehu tohto roku v USA. Príchodom Outbacku do Európy si v tejto chvíli nie sme istí, napriek jeho dlhej európskej histórii. Zlomiť väz mu môžu emisné limity a nie je vylúčené, že v Európe sa dočkáme elektrickej alternatívy.