
Okrem nového Outbacku predviedlo Subaru v New Yorku aj ďalšie dva nové modely. V prípade elektromobilu Solterra nemôžeme hovoriť o úplne novom vozidle, ale o modernizácii. Oproti tomu Trailseeker je nové meno v ponuke Subaru.
Subaru Solterra
Najzásadnejšou novinkou modelu Solterra je batéria s navýšenou kapacitou na 74,7 kWh. Ide o mierny nárast kapacity, ale vo výsledku stúpol dojazd vozidla až o 25 % na 458 km (EPA test USA). Novinkou je aj nový systém udržujúci optimálnu teplotu batérie pre nabíjanie.
Vylepšením prešiel aj pohon všetkých kolies. Predný a zadný motor sú riadené vylepšenou riadiacou jednotkou, ktorá umožňuje flexibilnejšiu distribúciu výkonu a prispieva k lepším vlastnostiam v mokrých aj suchých podmienkach, na cestách aj v teréne.
Subaru navýšilo výkon elektromotorov a dvojmotorové modely teraz dosahujú v závislosti od verzie maximálny výkon 171 kW resp. 249 kW. V druhom prípade zvládne Solterra zrýchliť na 100 km/h v priebehu 5 sekúnd.
Subaru Trailseeker
Pri tejto novinke musíme spomenúť model Outback, ktorého nová generácia má premiéru tiež čerstvo za sebou. Outback sa zmenil z kombi na SUV a práve Trailseeker preberá štafetu po staršej generácii Outbacku. Je to totiž zdvihnuté kombi s podobnými rozmermi. Navyše Outback ostáva verný spaľovacím motorom a nie je zatiaľ potvrdené, či sa dostane aj na európske cesty. Potenciál nahradiť ho má práve nový elektrický Trailseeker.
Trailseeker je postavený na rovnakej platforme ako Soltera a má aj rovnakú svetlú výšku podvozka 210 mm, čo ho určite nediskvalifikuje pred jazdou v ľahkom teréne, práve naopak. Nádych auta aj mimo spevnené cesty mu dáva aj plastová ochrana spodnej časti karosérie po celom obvode vozidla.
Vo vnútri sa Trailsseker môže pochváliť najväčším displejom v histórii Subaru. Dotyková obrazovka má uhlopriečku 14-palcov, ale ani v tomto prípade Subaru nezanevrelo na fyzické tlačidlá klimatizácie. Presné detaily nepoznáme, ale japonský výrobca sľubuje viac priestoru pre posádku aj väčší batožinový priestor v porovnaní so Solterrou.
Rovnaká platforma so Solterrou velila Subaru využiť aj rovnakú batériu s kapacitou 74,7 kWh. Výkon dvoch elektromotorov v tomto prípade dosahuje spoločné maximum až 375 kW, ale utrpel dojazd s hodnotou 418 km (EPA test USA).
Nové Subaru Trailseeker bolo predstavené pre americký trh, ale v priebehu budúceho roka sa dostane aj na európske cesty. Nebolo by prekvapením, ak nielen nahradí a nadviaže na pôvodný Outback, ale v Európe zdedí aj jeho meno.