Autosuv.sk

Novinky SUV

Súprava za 28 000 eur premení starý Defender na elektromobil

Investícia do starého Land Roveru Defender, ktorá s daňou prekročí hranicu 30 000 eur nie je rozhodne nízka. Electrogenic tvrdí, že aj tak to bude mať pre farmárov zmysel.
Súprava za 28 000 eur premení starý Defender na elektromobil

Viac ako 18 mesiacov testovala spoločnosť Electrogenic svoju súpravu na prerobenie starého Land Roveru Defender na elektormobil. Súpravu dokáže nainštalovať vhodne kvalifikovaný mechanik, výsledkom je elektrický Defender s výkonom 89 kW a s krútiacim momentom 235 Nm.

O dojazd cez 160 km sa postará batéria s kapacitou 52 kWh, pri používaní v nízkych rýchlostiach na farme a v teréne má byť dojazd výrazne väčší. Defender možno nabíjať doma cez noc prostredníctvom palubnej nabíjačky s výkonom 7,5 kW, za príplatok ponúkne Electrogenic aj bližšie nešpecifikovanú rýchlonabíjačku. Súčasťou súpravy je aj dvojstupňové rekuperačné brzdenie.

Elektromotor je namontovaný priamo do pôvodného puzdra spojky a Defender si zachová pôvodnú prevodovku so všetkými prevodovými stupňami, aj pohon všetkých kolies. Na samotnej jazde a schopnostiach vozidla v teréne sa teda nič nezhorší. Práve naopak, plynulosť elektromotora by mala prospieť nielen v teréne, ale aj pri ťahaní prívesu.

"Ľahko sa inštaluje a využíva patentovanú technológiu Electrogenic. Land Rover Defender – už dlho spoľahlivý ťažný kôň pre farmy po celej krajine – dostáva nový život za dostupnú cenu, znižuje prevádzkové náklady a zároveň zvyšuje výkon a jazdné vlastnosti v rámci celého panstva," povedal Steve Drummond, spoluzakladateľ Electrogenic.

Cena za súpravu na prerobenie Defenderu na eletromobil je 24 000 libier (27 940 eur) bez dane. Ide o vysokú sumu, za ktorú dostanete len nový pohon do starého auta. Electrogenic však napriek tomu vidí ekonomický zmysel v tomto riešení pre zákazníka. Podľa testov spoločnosti ušetrí farmár - majiteľ na nákladoch na palivo za rok približne 6 000 libier (6 984 eur) a za štyri roky sa mu tak vráti investovaná čiastka bez dane.

Electrogenic pri výpočte vychádza z vlastných testov, v rámci ktorých testovala naftovú a elektrickú verziu. Ďalšie náklady by mala ušetriť aj celková údržba vozidla, keďže elektromotor má bez údržby fungovať desaťročia a batéria by mala vydržať 320 000 a viac kilometrov. K jej životnosti pravdepodobne prispieva pomalšie domáce nabíjanie.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní