Koncept elektrického Suzuki bol vystavený na výstave Auto Expo 2023 v indickom Dillí. Ide o predzvesť príchodu sériového a globálneho elektromobilu. Pravdepodobne pôjde o lacnejšie vozidlo v rámci elektromobilov, čo naznačuje aj miesto premiéry.
Technických detailov poznáme minimum. Koncept eVX dostal batériu s kapacitou 60 kWh, ktorá mu umožní dojazd až 550 km. Za optitmistické číslo je zrejme zodpovedný indický merací cyklus MIDC.
Zvyšovanie dojazdu však nie je len o kapacite batérie. Efektivitu možno zvyšovať aerodynamikou, ale napríklad aj prevodovkou. Suzuki len pred pár hodinami ohlásilo dohodu s kanadskou spoločnosťou Inmotive inks o spolupráci na vývoji 2-stupňovej prevodovky pre elektromobily.
V súčasnosti sa väčšinou elektromobily spoliehajú na 1-stupňové prevodovky. Pri navrhnutí prevodu môžu meniť konštruktéri efektivitu pohonu pri pomalšej a rýchlejšej jazde a nakoniec volia vhodný kompromis pre daný model.
Pri 2-stupňovej prevodovke možno zvýšiť efektivitu a dojazd pri diaľničných rýchlostiach, ale zároveň nezhoršiť vlastnosti vozidla pri nízkych rýchlostiach. Suzuki si od prevodovky sľubuje zlepšenie akcelerácie a dojazdu o 15 %.
Či sa nová prevodovka objaví aj v sériovom nástupcovi konceptu eVX dnes nie je isté. Suzuki však určite nevynechá pohon všetkých kolies. Vzhľadom na predpokladanú nižšiu cenu sa špekuluje o príchode jednomotorovej verzie. Vylúčiť však nemôžeme ani riešenie s jedným hlavným motorom a druhým malým prídavným, ktorý pomôže vozidlu pri nízkych rýchlostiach v teréne a na šmykľavom povrchu.