Suzuki predstavilo na domácej pôde v Japonsku novú generáciu modelu Jimny a predviedlo hneď dve verzie minicar a compact car.
Minicar nie je menšie, akoby anglický názov mohol napovedať. Ide o lacnejšiu verziu s malým 0,66 l motorom, ktorú zvonku spoznáme podľa blatníkov a nástupných prahov. Minicar ich má bez masívnej plastovej ochrany. Malého motora sa netreba v tomto prípade báť. Ide o lacnú verziu s cieľom vyhnúť sa vysokým daniam a registračným poplatkom. Jimny minicar sa bude za týmto účelom predávať výlučne na japonskom trhu. Štandardná verzia dostane benzínový štvorvalcový motor 1,5 l s výkonom 75 kW a s maximálnym krútiacim momentom 130 Nm. Spojený bude s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alternatívne so štvorstupňovým automatom.
Hlavným domovom pre Jimny sa v duchu tradície stane opäť terén. Vozidlo má rebrinový rám, pripojiteľný pohon všetkých kolies a redukčnú prevodovku. Nad dnešnými SUV vyniká predným nájazdovým (37°), prechodovým (28°), a aj zadným nájazdovým uhlom (49°). Pevná náprava vpredu aj vzadu zas pomôže autu na hrboľatom povrchu. Keď je jedno koleso zatlačené prekážkou hore, tak koleso na druhej strane je tlačené čo najviac dole, aby malo vozidlo dobrú trakciu na nerovnom teréne.
Konečnou pre mnohé dnešné SUV je situácia, keď sú dve kolesá (diagonálne od seba) odľahčené a bez trakcie. V takomto prípade sa na oboch nápravách točia odľahčené kolesá naprázdno a dve, ktoré majú pevný dotyk so zemou nehybne stoja. Takúto situáciu zvládnu terénne autá s diferenciálom vpredu aj vzadu. Jimny na to využíva elektroniku, ktorá pribrzdí odľahčené kolesá, a tým dôjde k roztočeniu kolies, dotýkajúcich sa zeme. Vozidlu v teréne určite pomôže nízka hmotnosť okolo 1 100 kg. Vo výbave sú aj moderné prvky ako asistent pre zjazd z kopca.
Dizajnu Suzuki Jimny sme sa už venovali pred pár týždňami. Podľa nás vyzerá veľmi dobre a svojím tvarom nám okamžite pripomenul väčší a robustnejší Mercedes G. Cieľom Suzuki určite nebolo kopírovať vzhľad konkurencie a vo veľkom stavia na vlastných tradíciách. Okrúhle predné svetlomety, zvisle delená predná maska, združené obdĺžnikové zadné svetlá a vertikálne otvory na vetranie kapoty sme už mohli vidieť v minulých generáciách Suzuki Jimny. Nájsť ich môžeme v mierne pozmenenej podobe, aj na práve predstavenom modeli. Otvory na kapote však už nie sú skutočné a len ich pripomínajú dve krátke línie. Retro prvky nechýbajú ani v interiéri, kde kládli konštruktéri dôraz v prvom rade na funkčnosť, no na druhej strane mu nechýba dotykový displej a moderné ovládače na klimatizáciu pod ním. Slová ako jednoduchosť a minulosť sa nám vybavia pri pohľade na radiacu páku, či výplň dverí. V tomto prípade to však nie je na škodu a k terénnemu autu sa to jednoznačne hodí.