Nepísaným štandardom v automobilovom priemysle je 8-ročný životný cyklus automobilov. Počas ôsmich rokov prejde vozidlo zvyčajne jednou alebo dvomi modernizáciami, aby dokázalo udržať krok s novšími modelmi. Potom už prichádza na rad nová generácia a ďalší 8-ročný cyklus.
Tomuto štandardu sa vymyká Suzuki Vitara, ktorého tretia generácia je už 10 rokov na trhu a ešte niekoľko rokov na ňom zotrvá. Život si predĺži vďaka v poradí už štvrtej modernizácii. Tá sa nedotkne motorov, zameraná je na omladenie vzhľadu a modernejšie asistenčné systémy.
Pre Suzuki ide o spôsob, ako bez väčších nákladov udržať pri živote svoj obľúbený model. Platí to najmä v čase, keď nastupujú elektromobily a novú generáciu so spaľovacím motorom sa už automobilke neoplatí vyvíjať.
Vynovená Vitara sa odlíši nárazníkom, tenkými dennými svetlami a pozmenenou maskou. Výrobca okrem toho ponúkne nový dizajn diskov a dve nové lakovania - tmavošedú metalízu a modrú perleť kombinovanú s tmavou strechou.
Interiér vozidla starne a výrobca sa to snaží zachrániť nový 9-palcovým dotykovým displejom. Infotainment možno prepojiť s telefónom pomocou bluetooth, ale aj prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Prístrojový panel ostáva analógový s malým displejom medzi "budíkmi".
Vylepšeniami prešli asistenčné systémy. Konkrétne máme na mysli automatické núdzové brzdenie, sledovanie únavy vodiča, adaptívny tempomat, rozpoznávanie značiek a asistent udržiavania v jazdnom pruhu.
Na motorizáciách sa v tomto prípade nič nezmenilo, keďže Suzuki sa im venovalo v rámci minulých faceliftov. V ponuke tak ostáva benzínový motor s objemom 1,4 l a s výkonom 95 kW, ktorému pomáha 48 V mild hybridný systém dodatočným výkonom 10 kW: Druhou možnosťou je hybrid pozostávajúci z elektromotora s výkonom 24,6 kW a atmosférického motora s objemom 1,5 l a s výkonom 74 kW. Celkový výkon sústavy je 85 kW.