Novú elektrickú eVitaru, ktorá nadväzuje na koncept eVX, Suzuki oficiálne predstavilo v talianskom Miláne. Novinka sa svojím názvom hlási k modelu Vitara so spaľovacím motorom, ale v skutočnosti si nie sú až tak blízki príbuzní.
Už pri porovnaní veľkosti sa ukazuje, že elektrická eVitara je vo všetkých smeroch o niečo väčšie vozidlo. Najviac sa to prejavuje na rázvore náprav, ktorý je o 200 mm dlhší a vozidlo tak ponúkne výrazne väčší vnútorný priestor.
Po technickej stránke sa vozidlá odlišujú ešte viac. Suzuki totiž nevyužíva technický základ vozidla odvodený od modelu so spaľovacím motorom, ale prichádza s novou platformou Heartect-e, určenou výlučne pre elektromobily.
V Európe budú na výber dve batérie s kapacitou 49 a 61 kWh. Oficiálne hodnoty dojazdu zatiaľ nepoznáme, ale väčšia batéria by sa mohla priblížiť k hranici 400 km, teda aspoň podľa meracieho cyklu WLTP.
S menšou batériou bude ponúkaný elektromotor s výkonom 106 kW a poháňať bude prednú nápravu. V prípade kombinácie s väčšou batériou ponúkne predný elektromotor vyšší výkon 128 kW. K dispozícii bude aj vrcholná verzia s pohonom všetkých kolies. Okrem predného elektromotora dostane vozidlo aj menší elektromotor na zadnej náprave s výkonom 48 kW. Celkový výkon sústavy je v tomto prípade 135 kW.
Suzuki si od tohto riešenia sľubuje precízne kontrolovateľný pohon v teréne. Krútiaci moment bude navyše možné rozdeľovať medzi jednotlivé kolesá. Suzuki dosiahlo tento efekt jednoduchým riešením s pribrzďovaním kolesa, ktoré nemá trakciu.
Zväčšením modelu a hlavne využitím elektrického pohonu výrazne vzrastie aj hmotnosť vozidla v porovnaní s klasickou Vitarou z približne 1 2000 na 1 702 až 1 899 v závislosti od batérie a verzie vozidla. S hmotnosťou pod 2 t sa však Vitara stále zaradí medzi ľahšie elektromobily.
Suzuki začne s výrobou novej eVitary na jar 2025 v Indii a následne v lete 2025 odštartuje jej predaj v Indii, Európe a doma v Japonsku.