Posledné kolo testovania bezpečností áut v podaní organizácie Euro NCAP prinieslo zmiešané výsledky. Iné ako 5 hviezdičiek sme nemohli očakávať od Audi Q8 a rovnako dobre obstál aj nový Nissan Juke a Ford Puma. Nový crossover Fordu bol navyše označený ako jedno z najbezpečnejších áut v rámci svojej nižšej cenovej hladiny. Plný počet hviezdičiek získala aj ôsma generácia Volkswagenu Golf. Má excelentnú odolnosť pri nárazoch, množstvo asistenčných systémov, a dokonca systém V2X - čiže schopnosť komunikovať s autami a okolitou infraštruktúrou na diaľku. Vďaka tomu môže vodič v predstihu dostať informáciu o nebezpečnej situácii na ceste. V krátkom čase bude tento systém hodnotený aj v rámci testov Euro NCAP. Napriek týmto skvelým hodnoteniam sa Golf nevyhol ani základnému problému. Za neželané otvorenie dverí v čase nárazu sa body strhávajú od začiatku testov Euro NCAP, hrozí totiž vypadnutie člena posádky z auta. Golf takto zlyhal pri bočnom náraze a zopakoval tak rovnaký problém, aký sa vyskytol pri testovaní Volkswagenu Sharan. Na tento zádrhel sa bližšie pozrú experti Volkswagenu a môžeme očakávať, že ho v krátkom čase vyriešia. Počas predchádzajúcich testov sa s otvorením dverí nestretli. Otvorenie dverí si môžete pozrieť vo videu v čase od 1:21.
Trojica malých mestských súrodencov Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo po novom nemajú v základnej výbave systém pre automatické núdzové brzdenie. V konečnom účtovaní im to napriek niekoľkým vylepšeniam ubralo dve hviezdičky.
Na záver nám ostala trojica čínskych vozidiel, ktoré sa dovážajú na vybrané európske trhy. Prvým čínskym autom, testovaným organizáciou Euro NCAP, sa stal elektromobil Aiways U5. Strhnuté body za problémy pri bočnom náraze a automatické núdzové brzdenie, ktoré nereaguje na chodcov a cyklistov, mu dovolilo získať maximálne tri hviezdičky. Automobilka na výsledky testov zareagovala a pracuje na vylepšeniach. Podľa Euro NCAP sú nedostatky odstrániteľné a v budúcnosti upravené vozidlo opäť otestuje. Lepšie v testoch obstáli 5-hviezdičkové čínske autá MG ZS EV a MG HS. Kompaktné SUV zvládli testy bez výraznejších problémov a v oblasti bezpečnosti sa vyrovnávajú európskym, japonským aj kórejským autám.
Auto | Dospelí | Deti | Chodci | Asistenčné systémy | Počet hviezdičiek |
Volkswagen Golf | 95 % | 89 % | 76 % | 78 % | 5 |
up!/Mii/Citigo | 81 % | 83 % | 46 % | 55 % | 3 |
Ford Puma | 94 % | 84 % | 77 % | 74 % | 5 |
MG ZS EV | 90 % | 85 % | 64 % | 70 % | 5 |
MG HS | 92 % | 81 % | 64 % | 76 % | 5 |
Nissan Juke | 94 % | 85 % | 81 % | 73 % | 5 |
Aiways U5 | 73 % | 70 % | 45 % | 55 % | 3 |
Audi Q8 | 93 % | 87 % | 71 % | 73 % | 5 |