História názvu Land Cruiser odštartovala v júli 1954, keď technický riaditeľ spoločnosti Toyota, Hanji Umehara, oznámil, že tento názov bude patriť terénnemu vozidlu dovtedy známemu ako Toyota Jeep BJ. Názov, ktorý znamenal „pozemský krížnik“, sa veľmi zapáčil, pretože vystihoval charakter neobyčajne odolného terénneho auta, postaveného na ráme. Ocenili ho aj na zahraničných trhoch, kde Land Cruiser razil cestu pre dovtedy málo známu japonskú značku.
Doteraz sa na svete predalo viac ako 10 miliónov modelov Land Cruiser. Počas takmer 70 rokov svojej histórie presvedčil niekoľko generácií vodičov o svojej spoľahlivosti a odolnosti v ťažkých podmienkach. Sila názvu Cruiser je taká veľká, že Toyota po ňom opakovane siahla pri šiestich iných vozidlách. Sú medzi nimi menšie aj väčšie autá, priestranné, kompaktné, v retro štýle a aj inovatívny koncept určený do vesmíru.
Toyota Urban Cruiser
Mestský crossover Urban Cruiser debutoval v Európe v roku 2009 ako odpoveď na rastúci záujem o vozidlá tohto typu. Dizajnéri automobilu prevzali štylistické vlastnosti väčších SUV a prispôsobili ich mestskému automobilu segmentu B, pričom nadviazali na prvý, trojdverový model RAV4.
Toyota
Urban Cruiser bol kompaktný a praktický – zaručoval pohodlnú jazdu po meste vďaka malým rozmerom a jeho zvýšená karoséria crossoveru zároveň poskytovala viac miesta vo vnútri. Ako prelomový sa ukázal motor 1,4 l D-4D, poháňajúci všetky kolesá, ktorý sa vyznačoval najnižšími emisiami CO2 medzi automobilmi 4x4.
Toyota FJ Cruiser
V roku 2013 prekvapila Toyota návštevníkov autosalónu v Detroite konceptom FJ Cruiser, ktorý navrhli ako poctu legendárnemu Land Cruiseru 40. Auto nadchlo verejnosť aj odborníkov, preto sa o dva roky neskôr vrátil na autosalón NAIAS v Detroite ako sériový model, ktorý mal byť spočiatku k dispozícii iba v USA.
Toyota
Nový model vychádzal z platformy Land Cruisera Prado série 120. Vďaka tomu sa mohol pochváliť nielen klasickým, sentimentálnym dizajnom, ale aj dobrými terénnymi vlastnosťami. Jeho popularita onedlho odštartovala výrobu FJ Cruiserov s volantom na pravej strane, ktoré sa dostali do Japonska, Austrálie, na Nový Zéland a do Juhoafrickej republiky. Nový FJ Cruiser sa predáva dodnes – po 14 rokoch nepretržitej výroby je stále k dispozícii na trhoch Stredného východu.
Toyota Tj Cruiser
Priestrannosť dodávky, dizajn ako pri SUV a praktické riešenia v usporiadaní priestoru ako v skrinke na náradie – tieto tri body sa stali meradlom pre dizajnérov konceptu Toyoty Tj Cruiser, univerzálneho SUV určeného pre mladých ľudí s aktívnym životným štýlom.
Tj Cruiser prvýkrát predstavili na tokijskom autosalóne v roku 2017 ako auto na prácu a pre zábavu. Na to poukazuje aj jeho názov – "T" znamená toolbox, čiže skrinka na náradie, a "j" znamená joy, čiže radosť. Automobil dostal pohon 4x4, aby uľahčil spoznávanie okolia a športovanie pod holým nebom, pretože do vozidla sa zmestia predmety dlhé až 3 metre, napríklad bicykle alebo surfy. Originálne auto bolo postavené na platforme TNGA, na ktorej vznikajú takmer všetky nové modely Toyoty.
Toyota
Interiér Tj Cruisera môže praktickosťou a možnosťami konfigurácie konkurovať švajčiarskym nožíkom. Predné aj zadné sedadlá možno sklopiť, čím vznikne plochá podlaha, na ktorú sa zmestí dvojitý matrac. Bočné lišty sa používajú na pripevnenie najrôznejšieho príslušenstva.
Toyota Mega Cruiser
Odpoveďou Toyoty na americký Hummer H1 bolo najväčšie a najvýkonnejšie terénne vozidlo, aké kedy táto automobilka vyrobila. K dispozícii bolo pôvodne iba v Japonsku a výlučne ako vojenské vozidlo. V japonskej armáde slúžilo ako dopravné vozidlo. Toyota však čoskoro vyvinula aj jeho limitovanú civilnú verziu, ktorá bola v predaji od januára 1996 do augusta 2001.
Toyota
Obrovské terénne auto Toyoty meralo vyše 5 m a bolo široké viac ako 2 m – jazda vedľa takého monštra musela u vodičov maličkých kei cars, populárnych v Japonsku, vyvolávať doslova úzkosť. Pohonný systém Mega Cruiseru pozostával zo stáleho pohonu všetkých kolies a uzamykateľného predného, stredného a zadného diferenciálu. S týmto autom bolo možné vyšplhať sa na takmer vertikálny terén a potom z neho bez problémov aj zísť dolu.
Toyota Space Cruiser
Bol to jeden z prvých minivanov vo Veľkej Británii. Automobil vyrobili na základe vanu Liteace a bol známy ako jediné sériovo vyrábané auto s dvoma strešnými oknami. Space Cruiser bol osemmiestny a dva zadné rady sedadiel bolo možné sklopiť a vytvoriť plochú podlahu, na ktorú sa zmestil dvojmiestny matrac. Motor auta bol umiestnený takmer v strede a pohon sa prenášal na zadné kolesá.
Toyota
Space Cruiser vo Veľkej Británii predávali od roku 1983 do roku 1990. Objavil sa aj v ďalších krajinách Európy. Väčšina z 9 346 exemplárov, predaných v Británii, ukrývala pod kapotou 2.0-litrový motor s výkonom 87 koní, ale bolo možné kúpiť vozidlo aj s motorom 1.8.
Toyota Lunar Cruiser
Lunar Cruiser je v tomto rebríčku špeciálne vozidlo. Po prvé preto, lebo nebude jazdiť po Zemi, ale je určené na prieskum Mesiaca. Po druhé preto, lebo vzniká v spolupráci s Japonskou vesmírnou agentúrou JAXA. A tretím dôvodom je pohon – Lunar Cruiser bude poháňaný elektromotorom Toyota s nulovými emisiami a systémom vodíkových palivových článkov.
Dá sa teda povedať, že toto vozidlo vynesie názov Cruiser ďalej, ako si Hanji Umehara mohol vysnívať – či už z hľadiska priestoru, alebo technológie. Toyota urobí všetko pre to, aby sa mesačné vozidlo mohlo pochváliť rovnako vynikajúcou kvalitou, odolnosťou spoľahlivosťou ako Land Cruiser počas 70 rokov svojej histórie. Prvá misia mesačného krížnika je naplánovaná na rok 2029.
Toyota
Vozidlo bude dlhé 6 m, široké 5,2 m a vysoké 3,8 m. Tlaková kabína s objemom 13 m3 bude určená pre 2 astronautov, ale v prípade potreby sa do nej zmestia 4 osoby. Obrovská vodíková nádrž zaručí dojazd až 10 000 kilometrov, čo dá prieskumníkom mesačného povrchu veľkú slobodu. Ak sa počas vývoja podarí zvýšiť dojazd ešte o 10 percent bude Lunar Cruiser schopný obísť Mesiac, ktorého obvod je 10 921 km.