Toyota pred pár dňami ohlásila investície v hodnote 11,5 miliardy eur do vývoja batérií do roku 2030. Časť z investície smeruje do vývoja batérií s pevným elektrolytom. Už od minulého roka Toyota tieto batérie testuje priamo na cestách a je na dobrej ceste ukončiť ich vývoj do roku 2025. Už minulý rok sa Toyota chválila, že prototyp tejto batérie dokázala úplne nabiť za 15 minút. Druhá časť investície smeruje do novej generácie Lítium-iónových batérií. Medzitým dokázala automobilka zmenou štruktúry zdvojnásobiť energetickú hustotu staršej generácie nikel-metal hydridovej batérie.
Jedným z problémov súčasných batérií je aj rýchly pokles kapacity. Napríklad v prípade prvej plug in hybridnej Toyoty Prius z roku 2012 klesá kapacita batérie po 10 rokoch na približne 50 až 55 %. S pripravovaným elektromobilom bZ4X má automobilka oveľa ambicióznejší cieľ. Po 10 rokoch používania si má bZ4X zachovať až 90 % svojej pôvodnej kapacity. Výsledok, samozrejme, záleží aj od toho, ako často bude majiteľ využívať rýchlonabíjanie. Toyota zatiaľ neprezradila ani počet kliometrov, po ktorých očakáva pokles kapacity na 90 %.
Tajomstvom ostáva aj spôsob, akým sa k výsledku dopracuje. Ciest je niekoľko, od úpravy chemického zloženia, cez lepší teplotný manažment až po vytvorenie rezervy v kapacite, ktorú začne elektromobil využívať postupne, ako bude batéria degradovať.
Zdroj: Automotive News Europe a INSIDEEVs