Toyota si k svojmu cieľu - autám s nulovými emisiami - nevyberá len jednu cestu. Okrem batériových a vodíkových elektromobilov nezanevrela ani na spaľovací motor. Ako palivo si vybrala vodík a v tomto roku sme sa tejto téme viackrát venovali.
S modelom GR Corolla H2 sa zúčastnila série vytrvalostných pretekov Super Taikyu s cieľom vylepšiť motor a ďalšie súčasti vozidla. Za jednu sezónu zvýšila výkon trojvalcového motora s objemom 1,6 l o 24 %, krútiaci moment o 33 % a zároveň zvýšila dojazd o 30 %.
V pretekoch sa sústredila aj na zrýchlenie tankovacieho procesu a z pôvodných približne 5 minúť sa dostala na 1,5 minúty. V pretekoch ide stále o "večnosť", ale pre bežné použitie je to výborný čas.
Teraz sa vodíkový motor dostal aj do konceptu Corolla Cross H2. Toyota tak vytvorila vozidlo, ktoré napriek rozmerným vodíkovým nádržiam odvezie 5 pasažierov aj s batožinou. Je to krok na ceste k sériovým modelom. Teraz prebieha vyhodnocovanie tohto konceptu v reálnom svete a čochvíľa odštartuje Toyota zimné testy na severe Japonska.
Viackrát sme už informovali, že Toyota plánuje využiť vodíkový motor v sériovom aute. Áno, také sú plány, ale ešte stále nie je istý výsledok. Toyota podľa vlastných slov prešla vo vývoji približne 40 % zo svojej cesty smerom ku komerčnému produktu. V tejto chvíli tak stále nevie povedať, či technológia dosiahne potrebnú úroveň pre cestné vozidlá, v pretekoch však vidí jasnú príležitosť.