V dnešnej situácii sa ťažko vyznať. Aká je najbližšia budúcnosť diesla, stále nie je celkom jasné. Vyjadrenia európskych predstaviteľov mu hovoria jasné nie. Volkswagen a Mazda vidia najbližšiu budúcnosť naftových motorov svetlejšie a považujú ich za súčasť riešenia pri znižovaní emisií. Inak to vidí Volvo, ktoré sa vydalo cestou masívnej elektrifikácie, naftové motory postupne úplne vyškrtne z ponuky.
Podobne sa k tomu stavia aj Toyota minimálne v prípade dosluhujúceho modelu RAV4. Podľa portálu Autocar sa Toyota ďalej sústredí na benzínové a elektrifikované pohonné jednotky a naftový dvojliter vypúšťa z ponuky. Ak máte o naftovú verziu Toyoty RAV4 záujem, treba sa poponáhľať. Stále sú nejaké vozidla v skladových zásobách a nejaké ešte zídu aj z výrobných pásov na základe očakávaného dopytu. Objednať si špecifický model podľa vlastných predstáv s naftovým motorom však už nebude možné. Definitívny koniec pre spojenie diesla a Toyoty RAV4 príde s príchodom jej piatej generácie. Predstavená bola zatiaľ len jej americká verzia a na fotkách vyzerá v porovnaní s predchodcom lepšie. Najväčší posun sme zaznamenali v interiéri. Viac v nasledujúcom článku.
Koniec naftového motora sa nemusí týkať len modelu RAV4. Dnes ho ešte využíva dodávka Proace, veľký Land Cruiser či pickup Hilux. Do týchto áut sa diesel vyslovene hodí, v budúcnosti v nich však nemusí mať svoje miesto. "Môj osobný názor, nie názor spoločnosti - je nie, neuvedieme na trh ďalšie dieselové vozidlo", komentoval úspech značky s benzínovými a hybridnými motormi jej viceprezident, Didier Leroy.