V spolupráci s partnermi z Veľkej Británie si projekt vodíkového pickupu kladie za cieľ upraviť komponenty druhej generácie palivových článkov od Toyoty, ktoré sa používajú aj v najnovšej Toyote Mirai.
Prvé prototypy vozidiel budú v rámci výzvy vyrobené počas roku 2023 v britskom sídle TMUK v Burnastone. V prípade úspešných testov sa následne pripraví malosériová výroba. Tento projekt predstavuje zaujímavú príležitosť preskúmať ďalšie možné uplatnenie technológie palivových článkov od Toyoty v konkrétnom automobilovom segmente, ktorý je pre mnohé odvetvia priemyslu kľúčový, takže projekt môže prispieť k znižovaniu emisií uhlíka.
Hoci vedenie projektu zastrešuje britská Toyota, k dispozícii bude aj tím pre výskum a vývoj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME), ktorý britským pracovníkom poskytne odbornú technickú podporu pri získavaní vlastných odborných znalostí a zaistení sebestačnosti na takej úrovni, aby dokázali vyvinúť vodíkový pohon novej generácie.
"Veľká Británia je pre pickupy jedným z kľúčových trhov a zároveň ide o dôležitý trh pre samotnú značku Toyota. Táto dotácia je skvelou príležitosťou, ako vyvinúť bezemisné riešenie pre kľúčový segment trhu," komentoval Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe.
Spoločnosť Toyota plánuje využiť nové príležitosti na trhu s úžitkovými vozidlami v podobe bezemisných produktov. Toyota vlani úspešne požiadala o dotáciu prostredníctvom APC, pričom predložila projekt na podporu vývoja nových, čistejších technológií a riešení mobility.
V rámci britského automobilového priemyslu hrá APC ústrednú úlohu, pretože ponúka jedinečné príležitosti na prekonanie hranice medzi súčasným priemyslom a budúcimi technologickými požiadavkami. Dotácia sa špeciálne zameriava na neskoršie fázy výskumu a vývoja, v ktorých sa overovacie štúdie premieňajú na prototypy vozidiel.