Toyota predstavila plug in hybridnú verziu modelu RAV4 ešte koncom minulého roka. V nasledujúcich mesiacoch by sa mala postupne dostať na európske trhy. Zároveň Toyota zverejnila podrobné informácie o plug in hybridnom pohone. O kombinácii benzínového štvorvalca 2,5 l s výkonom 136 kW a dvojici elektromotorov už vieme dlhšie. Zadný disponuje výkonom 40 kW, predný až 134 kW. Celkový systémový výkon hybridu dosahuje 225 kW. V čisto elektrickom režime prirovnáva Toyota dostupný výkon k použitiu benzínového motora s objemom 2,0 l. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 10 sekúnd. Ak sa do práce zapojí aj spaľovací motor, tak je zrýchlenie výrazne lepšie a SUV pokorí stovku za 6,0 s.
Toyota
Toyota chce poukázať na fakt, že čisto elektrický pohon má široké možnosti využitia. Problém by mu nemalo robiť predbiehanie a pri krátkych jazdách tak nedôjde k zbytočnému štartovaniu spaľovacieho motora. Veľmi slušný je aj elektrický dojazd 75 km, v meste môže vzrásť až na 98 km. Lítium-iónová batéria je uložená v podlahe vozidla a má kapacitu 18,1 kWh. Problémom pre plug in hybridy je pri krátkych trasách studený spaľovací motor. Toyota chráni motor automatickou predhrievacou fázou. Ak dôjde napríklad na diaľnici k studenému štartu motora, tak je v prvých momentoch výrazne znížený jeho dostupný výkon a len postupne narastá k normálu. Šofér je na túto fázu upozornený prostredníctvom displeja. Pri jazde v teréne možno využiť elektrický pohon všetkých kolies, takže ak má šofér k dispozícii dostatočný dojazd, spaľovací motor môže ostať vypnutý. Režim Trail Mode navyše umožňuje automaticky zamykanie diferenciálu pre lepšie schopnosti vozidla v teréne. V prípade, ak koleso prehrabuje naprázdno, tak ho systém automaticky pribrzdí.
Toyota
Prítomnosť väčšej batérie mierne ubrala z batožinového priestoru. Dno kufra je o 35 mm vyššie, ale plug in hybrid poskytuje aj tak slušný objem 520 l. Batéria na druhej strane nič neubrala z palivovej nádrže, ktorá si zachovala objem 55 l. Dôležitým prvkom pre nabíjateľné hybridy je možnosť nastaviť čas nabíjania a hlavne vopred aktivovať kúrenie. V zime tak nedôjde k väčšiemu zníženiu elektrického dojazdu. V prípade Toyoty RAV4 plug in hybrid možno všetko nastaviť a na diaľku kontrolovať prostredníctvom aplikácie. Kabínu tak môže vykúriť alebo vychladiť vopred, celý proces trvá do 20 minút. Podľa informácií od slovenského importéra vozidiel Toyota sa začne plug in hybridný model RAV4 u nás predávať v prvej polovici roku 2021. Cenu modelu zatiaľ nepoznáme.