Toyota nám dnes predstavila viacero noviniek. Okrem konceptu malého elektrického SUV do mesta odhalila aj novú techniku pre pickup Hilux. Ten dostane mild hybridnú techniku, zmena sa dotkne naftového motora s objemom 2,8 l.
Motoru s výkonom 150 kW a s krútiacim momentom 500 Nm teraz pomôže aj malý štartér/generátor spojený s motorom prostredníctvom remeňa. Generátor produkuje výkon 12 kW a maximálny krútiaci moment 65 Nm.
Energia, získaná rekuperáciou, sa ukladá do male batérie s hmotnosťou 7,6 kg, ukrytá je pod zadnými sedadlami. Okrem napájania generátora zároveň napája aj 12 V palubný systém vďaka meniču napätia zo 48 V na 12 V.
Nárast výkonu o 12 kW nie je v prípade Hiluxu dôležitý a výraznejšie nezlepší jeho akceleráciu. Mild hybridný systém má však viacero iných prínosov. Jedným z nich je o 5 % nižšia spotreba, ale aj rýchlejšia odozva na plynový pedál, či tichšie štartovanie.
Mild hybrid prináša podľa Toyoty zlepšenia aj v teréne. Regeneratívne brzdenie má priniesť lepšiu stabilitu pri strmých zjazdoch a prítomnosť štartér/generátora zas jemnejší rozjazd v náročnom teréne. Voľnobežné otáčky motora znížili konštruktéri zo 720 na 600. Nič sa nezmenilo na brodivosti a Hilux aj naďalej zvládne vodu hlbokú 700 mm, keďže celý elektrický systém je vodotesný.
Nový mild hybridný pohon začne Toyota v Európe ponúkať od polovice roka 2024.