Približnú predstavu o novej generácii Mercedesu CLS sme už mali, keďže automobilka postupne zverejňovala fotografie niektorých detailov. Celkový pohľad na auto nám však chýbal. Pohľad spredu nám naznačuje športové gény vozidla.
Predná maska, rozširujúca sa smerom dole pridáva vozidlu na agresivite. Tento dojem dotvárajú predné Led svetlá.
Ak sa na vozidlo pozrieme z iných strán, tak agresívne tvary ustúpia a do popredia vystupuje skôr uhladenosť, možno elegancia. Vo vnútri je to “stará známa pesnička“. Interiér s rovnakými riešeniami môžeme nájsť v triede E. Veľký displej a palubná doska s vlnitými líniami je nám už dobre známa. Chýbať nemôže ani ambientné osvetlenie, ktoré ponúka na výber 64 rôznych farieb. Vysvietené sú aj kruhové výduchy ventilátorov. Tento prvok zatiaľ nebol použitý v žiadnom vozidle značky. Svoje uplatnenie nájde aj v novej triede A, ktorá posúva interiér Mercedesov do nových sfér. Viac o ňom si môžete prečítať v nasledujúcom článku KLIKNITE SEM!
Počas jazdy si posádka môže zvoliť jeden zo šiestich komfortných režimov. Auto potom podľa nastaveného programu upraví klimatizáciu, vôňu, sedadlá (vyhrievanie, ventiláciu, masáž), vyhrievanie volantu, ambientné osvetlenie a hudbu. Nie žeby išlo o funkcie, bez ktorých nevieme žiť, ale Mercedes musí vždy ponúknuť niečo extra.
CLS zrovna nie je model, v ktorom by sme hľadeli na praktické vlastnosti. V prípade tretej generácie sa však vraj môžeme tešiť na päť plnohodnotných miest. Kufor s objemom 520 l ešte narastie po sklopení delených sedadiel. Na ceste posádku stráži zástup asistenčných systémov. V tomto smere si CLS požičalo technológie z triedy S. Vozidlo tak zvládne aj prvky autonómnej jazdy. V zápche dokáže zastaviť a znovu sa pohnúť a aktívnym šoférovaním pomáha aj na diaľnici.
O pohon sa postarajú nové šesťvalcové motory. Na začiatku budú k dispozícii naftové verzie, označené ako 350 d 4MATIC (210 kW) a 400 d 4MATIC 250 kW. Najsilnejšou motorizáciou bude na začiatku benzínový šesťvalec 450 4MATIC. Pomáhať mu bude 48 V elektrický systém s generátorom EQ Boost. Ten vie na krátku chvíľu vypomôcť výkonom 16 kW a krútiacim momentom 250 Nm.
EQ Boost pomáha spaľovaciemu motoru pri akcelerácii a zvládne aj čisto elektrickú jazdu, minimálne v rámci presunov v malých rýchlostiach, napríklad po parkovisku. V konečnom dôsledku prirovnáva Mercedes výkonnosť šesťvalca a malého elektromotora k osemvalcu. Výhodou však má byť výrazne nižšia spotreba v porovnaní s osemvalcom. Nemecká automobilka odštartuje predaj verziou s označením Edition 1. Odlišovať sa bude kombináciou výbavy.
CLS 350 d 4MATIC |
CLS 400 d 4MATIC |
CLS 450 4MATIC |
|
Počet valcov |
6 | 6 |
6 |
Objem cm3 |
2925 |
2925 |
2999 |
Výkon (kW/k) |
210/286 |
250/340 |
270/367 |
Prídavný výkon elektromotora (kW/hp) |
- |
- |
16/22 |
Krútiaci moment (Nm) |
600 |
700 |
500 |
Prídavný krútiaci moment elektromotora (Nm) |
- |
- |
250 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) |
5.6 |
5.6 |
7.5 |
Emisie CO2 (g/km)2 |
148 |
148 |
178 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) |
5.7 |
5.0 |
4.8 |