Je to 50 rokov od založenia divízie BMW M a oslavuje sa vo veľkom, skutočne vo veľkom. Pri oslave svojho jubilea totiž BMW M predstavilo nové SUV XM, ktoré sa zaradí nad model X7. Nad ostatnými modelmi vytŕča nielen veľkosťou, ale aj vzhľadom. Berte to v dobrom alebo zlom, ale XM je odlišné.
Prvým modelom divízie M bolo legendárne vozidlo M1. S ním veľké SUV nemôže mať veľa spoločné a okrem dvojice znakov BMW vzadu pod strechou nám ho má pripomínať zlatý pásik na bokoch. BMW M1 ho malo čierny.
Charakteristickým znakom prednej časti sú predné svetlomety rozdelené do dvoch samostatných celkov, ľadvinky masky chladiča BMW so zlatými rámami a súvislé obrysové osvetlenie, ako aj veľké otvory na prívod vzduchu.
V porovnaní s konceptom je nové BMW XM (ťažko sa to v súvislosti s okázalým SUV hovorí) menej extravagantné. Prejavilo sa to na menších a menej výrazných obličkách, ale to sme už tušili po zhliadnuťí patentových fotiek. Menej extravagantné je XM aj vzadu, zjednodušené boli najmä svetlá aj difúzor, naopak dve dvojité koncovky výfuku ostali zachované.
O pohon sa v súlade s predpoveďami postará plug in hybridná jednotka s výkonom 480 kW. Jej srdcom je motor V8 M TwinPower Turbo s objemom 4,4l a s výkonom 360 kW. Dopĺňa ho elektromotor s výkonom 145 kW.
Elektromotor je integrovaný priamo do 8-stupňovej prevodovky. Maximálny krútiaci moment celého systému je 800 Nm. Batéria s kapacitou 25,7 kWh umožní vozidlu prejsť v elektrickom režime na jedno nabitie 82 až 88 km. Maximálna "elektrická" rýchlosť je obmedzená na 140 km/h.
V budúcom roku sa dočkáme ešte špeciálnej verzie BMW XM Red Label. Pochváli sa vyšším maximálnym výkonom 550 kW a krútiaci moment stúpne až na 1 000 Nm. Tieto údaje sú predbežné, vychádzajúce z aktuálneho štádia vývoja.