BMW patrí aj vďaka spolupráci s Toyotou medzi dôležitých hráčov v oblasti vodíkových technológií. Už v blízkej budúcnosti sa dočkáme malej série vodíkových vozidiel nemeckej značky. Hlavnou prekážkou na ceste k veľkosériovej výrobe a k predaju vodíkových vozidiel k zákazníkom je nedostatočná infraštruktúra a výroba vodíka. Kým nie je zabezpečená jeho výroba v dostatočnom množstve pomocou "zelenej" energie, tak sa prínos vodíkových áut stráca.
Rozvoj vodíkového pohonu potrebuje podporu zo strany štátu, či Európskej únie. V rámci podujatia “Hydrogen Technology Day” si technologické centrum BMW v Landshute spolu pozreli bavorský minister hospodárstva, Hubert Aiwanger a člen predstavenstva BMW, Andreas Wendt. "Som presvedčený, že vodíková technológia získa na sile - a som odhodlaný spraviť z Bavorska high-tech adresu pre vodíkové technológie", uviedol minister Hubert Aiwanger.
Druhá generácia vodíkového pohonu sa v rámci malej série vozidiel dostane do modelu BMW i Hydrogen NEXT v roku 2022. Model technicky vychádza z BMW X5. Palivové články vytvárajú 125 kW elektrickej energie a elektromotor, poháňajúci zadnú nápravu, je schopný vyvinúť výkon až 275 kW. Rovnaký elektromotor poháňa aj elektrický model iX3. Pri dynamickej jazde si elektromotor berie energiu aj z batérie, ktorá je umiestnená priamo nad ním.
Správne podmienky pre veľkosériovú výrobu vodíkových áut by podľa BMW mohli nastať v druhej polovici dekády. Využitie vodíkového pohonu vidí najmä vo väčších SUV modeloch.