Volkswagen sa zatiaľ novými verziami Golfu nechváli. V čase písania článku sme zmienku o nových verziách Variant a Alltrack nenašli ani na oficiálnej stránke výrobcu. Prvé fotografie zverejnila britská pobočka. V porovnaní s predchodcom je nové kombi rovnako široké, rovnako vysoké a o 66 mm dlhšie. Za nárast dĺžky je zodpovedný najmä dlhší rázvor náprav a väčšie rozmery má pocítiť najmä posádka. Pasažieri vzadu vďaka tomu získajú 38 mm miesta navyše pre nohy. Na kufor mali väčšie rozmery len minimálny vplyv, keď narástol o 6 l na celkových 611 l. Po sklopení sedadiel narastie objem batožinového priestoru na 1642 l.
VW Golf Alltrack
Kombi dizajnom veľmi neprekvapilo. Po B-stĺpiky je rovnaké s hatchbackom. Smerom dozadu potom jeho strecha mierne klesá a vzadu má tradične strmé zadné dvere. V porovnaní s hatchbackom dostalo vzadu iné svetá s iným svetelným podpisom. Verzia Alltrack sa od kombi vzhľadom nelíši. V spodnej časti dostala ochranné plasty a má vyššiu svetlú výšku. Cieľ sa v tomto prípade nezmenil a Alltrack vypĺňa medzeru medzi tradičným rodinným kombi a SUV. Pohon všetkých kolies je tradične štandardnou súčasťou výbavy. Praktickosť zdvihnutého kombi zdôrazňuje schopnosť potiahnuť brzdený príves s hmotnosťou do 2 000 kg aj pri 12 % sklone cesty.
VW
Z pohľadu motorov skopíruje kombi ponuku hatchbacku. Pod kapotu sa tak dostanú malé benzínové trojvalce, väčśie štvorvalce aj naftové motory. Motorizácia pre pripravovanú športovejšiu verziu R Alltrack nebola zatiaľ potvrdená. Možnosťou ostáva benzínový dvojliter, ale kvôli tlaku na emisie by úplným prekvapením nebol ani plug in hybridný pohon z GTE. Modely Variant a Alltrack by sa mali dať objednať už tento rok, na cesty sa však dostanú zrejme až v budúcom roku.