Krátko po novom Passate predstavuje Volkswagen aj nový Tiguan. Vývoj nových modelov mohol prebiehať súčasne, keďže zdieľajú platformu MQB Evo aj infotainment štvrtej generácie MIB4.
Kompaktné SUV má úplne nový dizajn. Predná časť karosérie dostala úzke LED svetlomety, prepojené presklenou lištou uzatvorenej masky chladiča. Otvory na vstup vzduchu k chladiču sú teraz na vonkajších stranách nárazníka, kde sú aj otvory pre funkciu tzv. vzduchových zásteriek, optimalizujúcich prúdenie vzduchu okolo predných kolies. Vzadu sú podlhovasté svetlá prepojené svietiacou LED lištou.
Výaznými zmenami prešiel aj interiér. Prístrojový panel sa skladá z niekoľkých modulov. Základ tvorí nový digitálny združený prístroj „Digital Cockpit“ s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) v podobe na šírku orientovaného tabletu, ktorý dopĺňa stredný displej systému infotainmentu s uhlopriečkou až do 38 cm (15 palcov) a úplne novou štruktúrou menu i grafikou.
Nový head-up displej premieta informácie priamo na predné sklo a nový je aj otočný ovládač na stredovom tuneli. Týmto otočným ovládačom s integrovaným miniatúrnym OLED displejom sa dá nastaviť jazdný režim, hlasitosť audiosystému alebo farby ambientného osvetlenia v kabíne. Podobné multifunkčné ovládače predstavila nedávno aj Škoda, ale umiestnila ich vyššie na palubnú dosku.
Pod kapotu sa dostanú výlučne štvorvalcové motory, ktoré bude spolupracovať výlučne s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Na ovládanie prevodovky po vzore Passatu slúži páčka vpravo pod volantom. Benzínový základ tvorí motor eTSI, ponúkaný bude s výkonom 96 kW a 110 kW, v oboch prípadoch len s pohonom prednej nápravy. Prednú nápravu poháňa aj najslabší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW a aj dve plug in hybridné jednotky.
Plug in hybridné modely sa už nespoliehajú na starší spaľovací motor 1,4 TSI, ale na novší 1,5 l agregát. Výkon plug in hybridov je 150 kW resp. 200 kW. Dojazd sa vďaka batérii s kapacitou 19,7 kWh pohybuje okolo 100 km. Batériu možno nabíjať výkonom 50 kW.
Záujemcovia o pohon všetkých kolies 4Motion dostanú na výber silnejší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 141 kW alebo benzínovú alternatívu 2,0 TSI s výkonom 150 kW alebo 194 kW.
Stavebnica MQB evo poskytuje technický základ pre novú generáciu podvozka. Okrem rozličných čiastkových konštrukčných opatrení Volkswagen vyvinul novú verziu adaptívneho podvozka DCC ako voliteľný systém DCC Pro s 2-ventilovými tlmičmi pruženia.
V porovnaní s predchodcom Tiguan narástol do dĺžky približne o 3 centimetre, výška, šírka a rázvor zostali takmer rovnaké ako u predchodcu. Objem batožinového priestoru (652 l) je vďaka tomu o 37 l väčší.