Takmer tri roky od uvedenia na trh elektromobilu ID.3 prichádza Volkswagen s vynovenou verziou, ktorú neváha označiť "nálepkou" druhá generácia. "S druhou generáciou ID.3 pokračujeme v úspešnom príbehu našej rodiny ID. Dizajn je dospelejší a materiály v interiéri sú výrazne lepšie," komentovala príchod vylepšeného modelu Imelda Labbé, členka predstavenstva Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby.
Napriek signifikantným zmenám vo viacerých oblastiach sa budeme držať výrazu modernizovaný model. Technický základ ostal rovnaký a Volkwswagen vozidlo vylepšil podľa želania zákazníkov. Nemecký výrobca urobil v poslednom čase viacero zmien, pri ktorých sa odvoláva na želanie zákazníkov. Príkladom je vrátenie klasických tlačidiel na volant namiesto dotykových plôch.
V modeli ID.3 neboli motoristi spokojní najmä s kvalitou materiálov v interiéri. Vzhľadom na cenovku pôsobil lacno. Teraz v kokpite pribudli povrchy s mäkkým penovým podkladom. Aj nanovo vymodelované výplne dverí majú mäkšie povrchy a väčšie plochy potiahnuté textilom.
Na obloženia dverí a poťahy sedadiel Volkswagen používa materiál Artvelours Eco – mikrovlákno, vyrobené na 71 percent z recyklátu. Druhotná surovina sa vyrába pri recyklácii plastového odpadu, ktorý už predtým bol najmenej jeden raz recyklovaný. Artvelours Eco má pritom rovnaké vlastnosti na vzhľad a dotyk, ako aj odolnosť voči opotrebovaniu ako bežné nové materiály. Okrem toho nikde v interiéri nie sú použité materiály živočíšneho pôvodu.
Nový ID.3 je vybavený najnovšou generáciou softvéru. Tá zlepšuje výkonnosť systémov a je schopná prijímať aktualizácie na diaľku pomocou mobilného prenosu dát. Kompaktný displej vodiča s uhlopriečkou 13,4 centimetra (5,3 palca) sa ovláda pomocou multifunkčného volantu. V strede palubnej dosky je teraz sériovo dotykový displej s uhlopriečkou 30,5 centimetra (12 palcov) pre navigáciu, telefón, médiá, asistenčné systémy a nastavenia vozidla. Aj pri štruktúre menu výrobca zohľadnil mnohé želania zákazníkov. Napríklad teraz má prehľadnejšie usporiadanú štruktúru a menu nabíjania sa nachádza v prvej úrovni dotykového displeja.
Inteligentný plánovač trasy (e-Routenplaner) na dlhšej trase započítava prestávky na nabíjanie, ktoré plánuje tak, aby vozidlo došlo do cieľa čo najskôr. Pritom systém zohľadňuje okrem úrovne nabitia batérie aj aktuálnu situáciu v premávke a prognózy jej vývoja. Posudzovanie prestávok na nabíjanie sa uskutočňuje dynamicky a riadi sa podľa výkonu nabíjacích staníc. Okrem toho plánovač rozoznáva obsadené nabíjacie stojany a pri výpočte ich neberie do úvahy.
Zvonku dostal elektrický model modernejší vzhľad. Aj keď sa rozmery nezmenili, proporcie sa na prvý pohľad môžu zdať iné. Dôvodom je kapota, ktorá sa zdá dlhšia, pretože zmizla čierna lišta pod predným oknom.
Aerodynamiku konštruktéri ďalej optimalizovali zvislými štrbinami v rohoch predného nárazníka, ktoré privádzajú vzduch k predným kolesám tak, aby vytvárali tzv. vzduchové zásterky („Air Curtain“). Na zadnej časti karosérie teraz delené zadné svetlá po prvý raz svietia aj vo dverách batožinového priestoru.