Autosuv.sk

Novinky SUV

Volkswageny ID.4 a ID. 5 dostali nový pohon a infotainment

Nový elektromotor na zadnej náprave prináša vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Základná cena modelov ostáva nezmenená.
Volkswageny ID.4 a ID. 5 dostali nový pohon a infotainment

Od začiatku novembra sa na Slovensku dajú objednať modernizované modely Volkswagen ID.4 a ID.5. Obidve elektrické SUV majú úplne novú generáciu infotainmentu a softvéru. Okrem toho majú verzie „Pro“ a „GTX“ nový systém pohonu s výkonnejším zadným elektromotorom. Tento elektromotor, po prvý raz použitý v limuzíne ID.7, dosahuje vyšší výkon a väčší krútiaci moment pri súčasne zníženej spotrebe elektrickej energie.

Kombinovaný dojazd podľa WLTP sa vďaka novému pohonu predĺžil pri SUV ID.4 na 550 km a pri SUV-kupé ID.5 na 556 km. Modernizované modely sa predávajú za nezmenenú základnú cenu ako ich predchodcovia. Tým sa zlepšil pomer ceny a úžitkovej hodnoty obidvoch modelov.

Vylepšené ovládanie

Volkswagen v rámci evolúcie modifikoval kokpit modelov ID.4 a ID.5. Pritom bolo v stredobode pozornosti zlepšenie intuitívnosti ovládania. Preto obidva modelové rady dostali úplne nový softvér najnovšej generácie, ktorý je rýchlejší a poskytuje viac funkcií.

Konštruktéri premiestnili prepínač jazdných režimov z rámu združeného prístroja do samostatnej páčky na pravej strane stĺpika riadenia – rovnako ako majú novšie elektrické modely ID.7 a ID. Buzz. Tým sa uvoľnil priestor na palubnej doske pre väčší displej infotainmentu. Vďaka tomu majú obidva modely sériovo nový systém infotainmentu Discover Pro s integrovanou navigáciou a výrazne väčšou uhlopriečkou dotykového displeja až 32,8 centimetra (12,9 palca).

Infotainment má úplne novú štruktúru menu. Dotykové posúvače na ovládanie teploty dvojzónovej klimatizácie a hlasitosti infotainmentu pod dotykovým displejom sú teraz osvetlené. Fyzické tlačidlo spínača výstražných svetiel bolo premiestnené medzi stredové mriežky ventilácie, kde je lepšie viditeľné aj dosiahnuteľné z obidvoch predných sedadiel. Pre zlepšenie ovládania má multifunkčný volant nanovo usporiadané dotykové tlačidlá.

O 75 percent väčší krútiaci moment

Najdôležitejšou technickou zmenou pre všetky verzie ID.4 a ID.5, vybavené batériou 77 kWh (netto), je výkonnejší a efektívnejší systém pohonu. Vďaka novému elektromotoru na zadnej náprave a batérii novej generácie sa podarilo výrazne zvýšiť výkon a súčasne znížiť spotrebu elektrickej energie.

Modely ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom zadných kolies majú elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) – ktorý poskytuje o 60 kW (82 k) vyšší výkon ako doterajší výkonnejší motor verzií s pohonom zadných kolies. Krútiaci moment vzrástol z 310 na 545 Nm. Plus 235 Nm predstavuje prírastok približne 75 percent.

Verzia  ID.4 Pro 4MOTION s pohonom všetkých kolies s pôvodným elektromotorom na prednej náprave a novým zadným elektromotorom má celkový systémový výkon vyladený takisto na 210 kW (286 k)7, čo predstavuje zvýšenie o 15 kW (21 k) oproti doterajšiemu modelu. Modely Pro a Pro 4 MOTION majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť zvýšenú na 180 km/h (predtým 160 km/h).

Športové modely s pohonom všetkých kolies ID.4 GTX a ID.5 GTX majú odteraz s novým zadným elektromotorom systémový výkon zvýšený na 250 kW (340 k), čo predstavuje plus 30 kW (41 k). To sa prejavuje aj v oblasti jazdnej dynamiky, ktorú najlepšie dokumentuje akcelerácia z 0 na 100 km/h. Modely GTX ju absolvujú teraz za  5,4 s.

Na Slovensku sa modernizované modely ID.4 predávajú s uvádzacím bonusom 2 000 eur a ID.5 s bonusom 3 000 eur. Tento bonus sa vzťahuje na nové zákaznícke objednávky do 31.12.2023 pre konečného spotrebiteľa v počte jedného vozidla.

Najlacnejší ID.4 Pure má s uvádzacím bonusom cenu od 40 990 eur, najdrahší ID.4 GTX od 58 690 eur. Nový ID.5 je v súčasnosti v ponuke v dvoch verziách ako ID.5 Pro s pohonom zadných kolies od 51 090 eur a špičkový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies od 60 090 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní