Autosuv.sk

Novinky SUV

Volvo ES90 vynikne rýchlejším nabíjaním a dojazdom 700 km

Nový 800 voltový elektrický systém umožnil Volvu zlepšiť dojazd aj rýchlosť nabíjania. Model ES90 dostal množstvo senzorov vrátane lidaru a postupne bude zlepšovať svoje asistenčné systémy.
Volvo ES90 vynikne rýchlejším nabíjaním a dojazdom 700 km

V marci nás tradične čaká množstvo automobilových noviniek a zaradí sa medzi ne aj nové elektrické Volvo ES90. Na prvý pohľad nudnou, ale z hľadiska schopností elektromobilu kľúčovou správou je použite 800 V systému namiesto 400 V.

Výhody 800-voltového elektrického systému sú početné: vaša batéria sa nabíja rýchlejšie, váš elektromobil má celkovo lepší výkon a elektrický systém je efektívnejší v porovnaní so 400-voltovým systémom.

Systém s vyšším napätím znamená, že dokáže dodať väčší výkon (v kW) a dojazd s rovnakým prúdom ako 400-voltový systém. Tento prístup generuje menej tepla, čo znamená, že vaša batéria môže byť nabitá rýchlejšie až do nabíjacieho výkonu 350 kW bez preťaženia elektrického systému.

Volvo ES90 dokáže vďaka tomu zvýšiť svoj dojazd počas 10 minútového nabíjania o 300 km. Doba nabitia batérie z 10 % na 80 % sa skrátila o 30 % na 20 minút. Podmienkou je použitie nabíjačky s výkonom 350 kW.

Nový 800-voltový systém Volva má zároveň ľahšie elektromotory a ďalšie komponenty, čo znižuje celkovú hmotnosť vozidla. To tiež zlepšuje účinnosť systému a zároveň zvyšuje akceleráciu vozidla a dojazd. Ten sa bude pohybovať na úrovni 700 km (WLTP), platí to zrejme pre jednomotorovú verziu.

Dva výkonné počítače a zástup senzorov

ES90 je prvým automobilom Volvo vybaveným duálnou konfiguráciou NVIDIA DRIVE AGX Orin, čo z neho robí najvýkonnejšie auto, aké kedy švédska značka vytvorila z hľadiska výpočtovej kapacity. Dva výkonné počítače NVIDIA sú dôležité pre schopnosť vozidla držať krok s konkurenciou aj po niekoľkých rokoch.

Volvu to umožní postupne zvyšovať veľkosť modelu hlbokého učenia umelej inteligencie a neurónovej siete zo 40 miliónov na 200 miliónov parametrov. Stane sa tak časom, keď Volvo zhromaždí viac údajov a bude pokračovať vo vývoji modelu, s celkovým cieľom zlepšiť zákaznícku skúsenosť a – čo je najdôležitejšie – úroveň bezpečnosti.

Veľké zlepšenie môžeme očakávať najmä v oblasti asistenčných systémov. Dva výkonné počítače, lidar, päť radarov, sedem kamier a 12 ultrazvukových senzorov na vozidle je príležitosťou pre postupné zlepšovanie schopností asistenčných systémov prostredníctvom nového softvéru.

Batéria s pasom

ES90 sa dodáva aj s pasom batérie. Založené na technológii blockchain, ktorá nám umožňuje sledovať suroviny. Pas vám povie, odkiaľ pochádza lítium, kobalt, nikel a grafit použité v batérii. Zaznamenáva tiež uhlíkovú stopu celej batérie a ďalšie relevantné informácie. Pre zákazníkov to poskytuje transparentnosť o tom, ako zodpovedne získava automobilka surovinu pre batérie.

Pasy pre batérie sa v priebehu dvoch rokov stanú v Európe povinné pre nové elektromobily. Viac k téme si prečítajte TU!

Svetová premiéra elektrického Volva ES90 sa uskutoční už o pár dní 5. marca. Dozvieme sa základné informácie o rozmeroch a technike. Oficiálne nepotvrdené informácie hovoria, že ES90 bude o chlp dlhšie v porovnaní s modelom S90 so spaľovacím motorom a využije batériu s kapacitou až 111 kWh.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní