Autosuv.sk

Novinky SUV

Volvo EX90 dostane displeje bez tlačidiel

Napriek absencii tlačidiel má byť ovládanie jednoduché a prehľadné, pretože Volvo má zobraziť len informácie, ktoré potrebujete, keď ich potrebujete.
Volvo EX90 dostane displeje bez tlačidiel

Nové Volvo EX90 oficiálne spoznáme už o niekoľko dní. Švédska značka už v predstihu zverejňuje informácie o niektorých detailoch. Teraz sa zamerala na interiér a konkrétne na obrazovky a ich ovládanie.

V elektrickom Volve nebudú takmer žiadne fyzické tlačidlá a hlavnými prvkami na palubnej doske budú dva displeje. Menší slúži pre vodiča a poskytne mu iba potrebné informácie pre jazdu ako rýchlosť, dojazd atď.

Väčší dotykový displej slúži tradične na obsluhu multimediálneho systému vrátane navigácie, klimatizácie a telefónu. Naše skúsenosti hovoria, že bez fyzických tlačidiel je ovládanie funkcií zdĺhavé a odpútava pozornosť vodiča od premávky. Niektoré automobilky to riešia samostatným panelom s tlačidlami pre ovládanie klimatizácie, prípadne majú niekoľko domovských obrazoviek, medzi ktorými možno listovať a rýchlejšie sa tak dostať k požadovaným funkciám.

Volvo ide na to sofistikovanejšie, jeho obrazovky vám zobrazia správne informácie v momente, keď ich potrebujete. Navyše sa systém naučí rozpoznať vaše zvyky a prispôsobí im zobrazovanie informácií.

Keď sa dnes pozrieme na veľké dotykové informácie, väčšinou nám poskytujú veľké množstvo informácií a možností ovládania. Celé je to potom neprehľadné. Volvo chce zobrazovať len to, čo v danej chvíli potrebujete.

Zobrazené informácie na displejoch sa budú meniť podľa situácie - auto je zaparkované, alebo je v pohybe, telefonujete atď. "Je to všetko o poskytovaní správnych informácií v správnom čase," hovorí Thomas Stovíček, vedúci UX v spoločnosti Volvo Cars. "Chceme, aby bol váš zážitok z jazdy sústredený, jednoduchý a bezpečný. Keďže auto tiež rozumie svojmu okoliu a vám lepšie ako kedykoľvek predtým, môžeme vytvoriť ešte bezpečnejšiu situáciu znížením zmätku, rozptýlenia a preťaženia informáciami."

Displej ukazuje dojazd 488 km pri takmer nabitej batérii. Možno nám chce Volvo takto poskytnúť predstavu o dojazde modelu EX90.

Hlavnou prioritou pre švédsku značku je bezpečný prechod z manuálneho riadenia vozidla do asistovaného alebo plne autonómneho. Volvo EX90 bude môcť v budúcnosti za určitých podmienok jazdiť bez zásahu vodiča. Dôležitú úlohu má pritom aj menší displej pred vodičom, ktorý mu presne ukáže, ako auto vníma okolitú premávku - či napríklad vidí vozidlá v okolí a jazdné pruhy.

Viac sa o novom elektrickom Volve dozvieme už o niekoľko dní v prvej polovici novembra.

Tagy

Pokračovať v čítaní