Začiatku výroby automobilov pre zákazníkov predchádzalo obdobie príprav, v rámci ktorých závod v Ghente vyrobil obmedzený počet predsériových vozidiel. Cieľom tohto procesu, ktorý predstavuje štandardný postup pre každý nový model, je optimalizovať tok výroby a zabezpečiť požadovanú kvalitu každého vyrobeného automobilu. Všetci príslušní pracovníci výroby zároveň absolvovali školenie o bezpečnosti výroby elektrických vozidiel.
Volvo XC40 Recharge je plno elektrická verzia najpredávanejšieho SUV XC40. Nový model je postavený na báze kompaktnej modulárnej architektúry (CMA), čo je platforma vozidiel vyvinutá spoločne v rámci skupiny Geely Group.
Volvo
Model XC40 Recharge s pohonom všetkých kolies ponúka predpokladaný dojazd vyše 400 km (podľa WLTP, Celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá) na jediné nabitie a výkon 408 k. Akumulátor sa nabije na 80 percent svojej kapacity približne za 40 minút pri napájaní rýchlonabíjačkou. O pohon elektrického Volva sa stará dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave. Oba dosahujú rovnaký výkon 150 kW pri 14 000 otáčkach, čo dáva Volvu viac ako slušný maximálny výkon 300 kW. Hanbiť sa rozhodne nemusí ani za maximálny krútiaci moment 660 Nm, dostupný do 4 350 otáčok. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne XC40 Recharge v priebehu 4,9 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h v súlade so stratégiou obmedzenia rýchlosti nových áut, vyrobených od roku 2020.
Volvo
Nový informačno-zábavný systém s operačným systémom Android ponúka zákazníkom možnosti osobného prispôsobenia, vyššiu úroveň intuitívnosti a zabudovanú technológiu a služby Google, ako je Asistent Google, Mapy Google či virtuálny obchod Google Play Store. Model XC40 Recharge tiež dokáže prijímať väčšie bezdrôtové aktualizácie softvéru a operačného systému.
Aj keď nové vozidlo stavia na bezpečnostných normách pôvodného modelu XC40, konštruktéri úplne prepracovali a posilnili jeho prednú konštrukciu, aby vyriešili absenciu motora a splnili bezpečnostné požiadavky značky Volvo. Akumulátor chráni bezpečnostná klietka, zabudovaná uprostred konštrukcie karosérie vozidla. Jeho umiestnením do podlahy vozidla sa zároveň znížilo ťažisko, čo lepšie chráni vozidlo pred prevrátením.