Finančná kríza v súvislosti s koronavírusom nezasiahla všetkých rovnako bolestivo. Veľmi negatívny dopad mala na Mitsubishi, ktoré sa postupne sťahuje z európskeho trhu. Veľkú stratu zaznamenal Renault, našťastie sa mohol spoľahnúť na veľkú pomoc vlády. Nádejou pre francúzsku značku je aj šrotovné na domácom trhu. Medzi automobilky, ktoré zvládli prvú fázu krízy veľmi dobre, patrí Škoda. "Naše celosvetové dodávky zákazníkom síce z dôvodu tejto mimoriadnej situácie za prvých šesť mesiacov klesli, na budúcnosť hľadíme napriek tomu pozitívne. Už v júli sme si v porovnaní s minulými mesiacmi výrazne polepšili", nechal sa počuť Alain Favey, člen predstavenstva Škoda Auto.
Ďalšou automobilkou, zvládajúcou krízu veľmi dobr, je Volvo. Za prvých 7 mesiacov zaznamenala švédska značka pokles predaja len o 16 %. Výrazne jej v tomto pomohol najmä júl, kedy na celom svete predala 62 291 vozidiel, čo je o 14,2 % viac ako v júli minulého roka. V uplynulom mesiaci jej rástli predaje na všetkých trhoch. Najvyšší šéf Volva, Håkan Samuelsson, už skôr označil pokles predaja v prvých šiestich mesiacoch za dočasný a očakáva silné zotavenie v druhom polroku. Volvu by mali pomôcť najmä elektrifikované modely. Podľa dát analytickej spoločnosti IHS Markit bolo počas prvých šesť mesiacov 2020 Volvo lídrom medzi prémiovými automobilkami v Európe v predaji elektrifikovaných áut. Najpredávanejším modelom značky v júli bolo Volvo XC40, nasledovali ho väčšie SUV XC60 a XC90. Tieto tri vozidlá tvorili až 72,8 % z celkových predajov spoločnosti.
Predaje vozidiel Volvo
júl január až júl 2020
2019 2020 Rozdiel 2019 2020 Rozdiel
Európa 25,518 28,700 12,5 % 199,916 151,735 -24,1 %
Čína 12,639 14,410 14,0 % 80,380 80,151 -0,3 %
USA 8,795 9,697 10,3 % 58,915 52,952 -10,1 %
Ostatné 7,546 9,484 24,9 % 56,161 47,415 -15,6 %
Celkovo 54,546 62,291 14,2 % 395,372 332,253 -16,0 %