Autosuv.sk

Novinky SUV

Volvo XC40 dostane nový trojvalec a Renault Zoe výkonnejší elektromotor

Volvo použije v SUV XC40 svoj historicky prvý sériový trojvalec, využiteľný aj ako základ pre plug-in hybridnú jednotku. Renault chce zas výkonnejším elektromotorom spraviť z mestského modelu Zoe univerzálnejšie auto.
Volvo XC40 dostane nový trojvalec a Renault Zoe výkonnejší elektromotor

Volvo použije v SUV XC40 svoj historicky prvý sériový trojvalec, využiteľný aj ako základ pre plug-in hybridnú jednotku. Renault chce zas výkonnejším elektromotorom spraviť z mestského modelu Zoe univerzálnejšie auto.

Volvo XC40

Volvo postupne znižuje počet valcov a v jeho ponuke sa objavujú čoraz menšie motory. Po prvýkrát v 91-ročnej histórii prichádza s trojvalcovým motorom. „Náš nový trojvalcový motor predstavuje vzrušujúci pokrok pre model XC40, ako aj pre celú spoločnosť Volvo Cars,“ povedal Alexander Petrofski, riaditeľ pre rad vozidiel 40 v spoločnosti Volvo Cars. Tvrdenie o vzrušujúcom pokroku asi nenájde u verejnosti veľké pochopenie, ale pozitívne je, že novinka s objemom 1,5 l sa bude dať využiť aj v plug-in hybridných vozidlách. 

Trojvalec, doplnený o elektromotor, nemusí byť až tak zlá kombinácia, veď podobne funguje aj BMW i8 a na nedostatok dynamiky sa jeho užívatelia bežne nesťažujú. Hybridná ale aj čisto elektrická pohonná sústava rozšíri ponuku pre model XC40 neskôr. Okrem trojvalca, ktorého výkon Volvo v tlačovej správe neuviedlo, sa dostane pod kapotu modelu XC40 aj naftový motor D3 (150 k) a benzínový T4 (190 k).

Renault Zoe

Novinku v oblasti motorov prináša aj Renault. Tentokrát sa sústredil na elekrický model Zoe. Nový elektromotor dostal označenie R110. Oproti predchodcovi má o 12 kW (16 k) viac. Renault si od toho sľubuje výrazne lepšiu dynamiku na diaľnici. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa zlepšilo o 2 sekundy. 

V praxi to má význam, keď šofér z mesta na krátku dobu vybehne na diaľnicu. Renault Zoe však stále nebude diaľničným autom, pretože jeho dojazd pri vyššom tempe rýchlo klesá. Nový motor robí na druhej strane elektromobil univerzálnejší. Dojazd Renaultu Zoe podľa novšej metodiky merania je 300 km v letnej prevádzke a 200 km v zimnej.

Parametre pre elektromotor R110

Výkon kW(k)/pri otáčkach

80(108)/3 395-10 980

Krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

225/1 500-3 395

Dojazd leto/zima podľa WLTP (km)

300/200

Batéria/kapacita (kWh)

Li-ion/41

Zrýchlenie 0-1000 km/h (s)

11,4

Doba nabíjanie (hod)

Od 25 do 1,4 v závislosti od použitej nabíjačky*

* v prípade rýchlonabíjačky s výkonom 43 kW sa Zoe nabije za 1,4 h z 0 na 80% kapacity batérie.

Tagy

Pokračovať v čítaní