Nabíjateľné hybridy ponúknu nadštandardný výkon až 165 kW. Peugeot 3008 príde aj s verziou s dvoma elektromotormi. V tomto prípade dosiahne výkon až 221 kW (300 k) a hlavne konečne disponuje pohonom všetkých kolies, lacný však nie je.
Peugeot začína na Slovensku s predajom plug in hybridných modelov 508 a 3008. Informácie o technike sú nám pritom známe už minimálne od jesene 2018. Na zavedenie hybridov do praxe zo strany francúzskej značky sme si teda museli nejaký čas počkať. Pre pripomenutie hybridné jednotky, nabíjateľné zo siete, dostanú modely 508, 508 SW (kombi) a 3008. Základ pohonnej jednotky tvorí motor 1,6 PureTech s výkonom 132 kW, pomáha mu prídavný elektromotor s výkonom 80 kW. Celkový maximálny výkon sústavy dosahuje nadpriemernú hodnotu 165 kW.
Peugeot 508 a 508 SW
Oba modely 508 sa spoliehajú na pohon prednej nápravy a disponujú batériou s kapacitou 11,8 kWh. Vďaka nej zvládnu prejsť v čisto elektrickom režime 45 resp. 44 km. Dnes považujeme takúto hodnotu za slabší priemer. Dobrou správou je, že batéria neubrala z miesta pre posádku a ani z kufra.
Peugeot už spravil aj prepočet prevádzkových nákladov a porovnal ich s motorizáciou 1,5 BlueHDi 130 EAT8. Náklady výrazne výkonnejších hybridných áut sú rovnaké so slabším naftovým motorom, ak ročne najazdíte 30 000 km, pričom 65 % z nich jazdí auto v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom. Ak auto denne dobíjate zo siete častejšie, jazdíte kratšie trasy a váš pomer jazdenia v hybridnom a elektrickom režime je 50:50, tak sú náklady s naftovým autom porovnateľné už pri nájazde 15 000 km ročne. Peugeot 508 HYBRID a 508 SW Hybrid bude ponúkaný v troch stupňoch výbavy Allure, GT Line a GT. Cena najlacnejšej verzie začína na sume 40 990 eur. V cene je zahrnutá 6-ročná záruka (100 000 km). Záruka na batériu je predĺžená na 8 rokov (160 000 km) a platí na zachovanie minimálne 70 % kapacity.
Peugeot 3008
O Peugeote 3008 HYBRID by sme mohli napísať takmer to isté, ako o Peugeotoch 508. Crossover však prichádza aj s ďalšou motorizáciou s označením 3008 HYBRID4. Ako už číslo 4 naznačuje, model 3008 vďaka tejto motorizácii konečne dostane pohon všetkých kolies. Navyše ohromí aj výkonom 221 kW, čiže rovných 300 k. Základom je motor 1,6 l PureTech s výkonom 147 kW, ktorému pomáha dvojica elektromotorov. Predný s výkonom 81 kW je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, zadný zas poháňa kolesá zadnej nápravy a ponúka výkon 83 kW. Výsledkom je spomínaných 300 k (221 kW) a zrýchlenie na 100 km/h v priebehu 5,9 s.
Kapacita batérie je v tomto prípade 13,2 kWh a umožňuje vozidlu prejsť na elektrický pohon 40-65 km v závislosti od podmienok. V tomto prípade však Peugeot vychádza zo staršieho cyklu NEDC (údaje Peugeotov 508 a 508 SW vychádzali z modernejšieho cyklu WLTP). Peugeot 3008 HYBRID4 je dostupný výlučne vo vyšších výbavách GT Line a GT.
Slabšia verzia bez pohonu všetkých kolies sa predáva aj vo výbave Allure v cene od 37 990 eur. Vyššia výbava GT Line stojí 40 690 eur, v prípade verzie HYBRID4 je cena 45 190 eur. Vrcholom je výbava GT s cenou 43 490 eur resp. 47 990 eur za HYBRID4.